بورسیه دانشجویان دانشگاه تهران توسط یک گروه صنعتی

گروه صنعتی گلرنگ در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران را بورسیه کرد.

به‌ گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی گلرنگ، سومین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران در حالی با حضور دانشجویان بورسیه و استعدادهای درخشان و جمعی از خیرین و حامیان دانشگاه تهران در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد که گروه صنعتی گلرنگ بورسیه 100 دانشجوی ایرانی و خارجی را بر عهده گرفت.

این گروه صنعتی در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی و ارتقای ظرفیت آموزشی کشور، اقدام به بورسیه 60 دانشجوی خارجی و 40 دانشجوی ایرانی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه تهران کرد.

علاوه بر بورسیه دانشجویان مستعد، حمایت و بورسیه‌ 5 دانشجوی آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده نیز از اقدامات گروه صنعتی گلرنگ است که در این مراسم معرفی و مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

محمود نیلی احمدآبادی، ضمن مطلوب‌ دانستن بورسیه دانشجویان خارجی توسط گروه صنعتی گلرنگ، اظهار کرد: امسال ۶۰ نفر از دانشجویان غیر ایرانی‌ نیز جز‌ء بورسیه‌ها هستند. این اقدام، اتفاق بسیار مبارکی‌ است، زیرا این دانشجویان، سرمایه‌هایی هستند که به اقصی نقاط دنیا می‌روند و سفیر صلح و دوستی ما بین دیگر ملت‌ها خواهند بود.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به خواسته دانشجویان درزمینه کسب‌وکار، تصریح کرد: برخی از دانشجویان تقاضایی دارند که من فکر می‌کنم تقاضای همه دانشجویان است. آن‌ها می‌گویند ما را در راه‌اندازی یا مهارت‌اندوزی کسب و کار توانمند کنید و خواستار این هستند که در کنار علم آموزی، در کارآفرینی و اشتغال‌زایی هم مهارت کسب کنند.

وی ادامه داد: این موضوع به قدری مهم است که من در تمام جلسات با خیرین که هر کدام یک ستون اقتصادی در کشور ما هستند، درباره امکان توانمندسازی و کارآفرینی دانشجویان صحبت می‌کنم. امیدوارم این نکته در کنار بورسیه‌ها در دستور کار بنیاد قرار بگیرد.

پس از اتمام این مراسم، نشست هم‌اندیشی خیرین و رئیس دانشگاه تهران برگزار شد و از آن جا که مسئله اشتغال دانشجویان فارغ‌تحصیل و بحران فرار مغزها از دغدغه‌های اصلی دانشجویان و خیرین بود، با پیشنهاد گروه صنعتی گلرنگ مقرر شد، کارگروهی تشکیل شود که این کارگروه از یک سو نیازهای بخش صنعت و اقتصاد را بررسی کرده و از سوی دیگر دانشجویان مرتبط و توانمند در زمینه‌های مورد نیاز را به صنعت و اقتصاد معرفی کند.

گفتنی‌است، گروه صنعتی گلرنگ با اتکا به اشتغالزایی پایدار خود و با هدف حضور در بازارهای جهانی، بخشی از نیروی مورد نیاز خود را از طریق جذب دانشجویان توانمند دانشگاه‌ها تأمین می‌کند و این دانشجویان پیش از جذب، آموزش‌هایی را برای آشنایی با فضای کسب و کار در گروه صنعتی گلرنگ فرا می‌گیرند.

500

کد خبر: 880144

وب گردی

وب گردی