ضرغامی: دانشگاه آزاد یک نهاد انقلابی است

به مناسبت روز دانشجو، همایش «آزادی، استقلال» امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با سخنرانی عزت الله ضرغامی و همراه با برنامه های متنوع دیگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در همایش «آزادی، استقلال» که ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد را انقلابی خواند و گفت: اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیروهای انقلابی و حزب اللهی بوده و از نظر علمی در سطح بسیار خوبی هستند.

وی افزود: وجود این دانشجویان به عنوان ستاره های این دانشگاه نشان می دهد زمینه های علمی و زمینه های انقلابی و ارزشی دانشگاه آزاد بالاست.

ضرغامی دانشگاه آزاد اسلامی را یک نهاد انقلابی دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مانند یک نهاد انقلابی به مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی تصویب شد، و قرار بود و قرار است که کاستی های دانشگاه های دولتی با وجود دانشگاه آزاد در همه زمینه ها ترمیم و اصلاح شود.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما دانشگاه آزاد را که در حال تحول است با اهمیت عنوان کرد و گفت: شما دانشجویان عزیز بهترین فرصت را دارید که بتوانید با تعامل مثبتی که با مسئولان دانشگاه آزاد برقرار می کنید، قدم های جدی تری برای رسیدن این دانشگاه به اهداف اصلی و انقلابی خود بردارید.

ضرغامی مطالعه خاطرات دکتر چمران را توصیه کرد و گفت: امروز عده‌ای در فضای مجازی به دنبال تطهیر کردن رژیم طاغوت هستند، با نگاهی به تاریخ مشخص می‌شود که رژیم پهلوی چه عملکردی داشته است.

وی با اشاره به تاریخ کم اقتدار رژیم پهلوی و مصادیق تاریخی آن، به دیدار رئیس جمهور روسیه و مقام معظم رهبری در سال گذشته و سال جاری اشاره کرد و گفت: پوتین در راهبرد جمهوری اسلامی نقش سازنده بازی می کند.

وی به حواشی دیدار پوتین و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اجازه ندارم برخی مطالبی که رهبری در این دیدارها فرمودند و همچنین آقای پوتین گفت اشاره کنم، این مطالب کاملا سری است، اما تصویر دیدارها نشان دهنده چگونگی ارتباط رهبر انقلاب و رئیس جمهور روسیه است.

عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص اقتدار جمهوری اسلامی ایران، افزود: در یک مقطعی راجع به سوریه، همه گفتند بشار اسد باید برود، حتی روسیه طرح انتخابات داد برای آینده این کشور، اما مقام معظم رهبری فرمودند سوریه جبهه مقدم مقاومت است و اسد باید بماند. اسد ماند چون جمهوری اسلامی خواست. خیلی از شخصیت های جهانی و منطقه ای که گفته بودند اسد باید برود، در حال حاضر یا خودشان از سر کار رفتند یا اینکه از دنیا رفته اند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما به عنوان دانشجو یکی از حرف هایی که باید بزنید این است که از دولت بخواهید موضع جدی تری در برابر زیاده گویی های سیاستمدران خارجی در قبال ایران، داشته باشد.

ضرغامی به حواشی پس از وقوع حادثه منا و شهادت حاجیان ایرانی اشاره کرد و موضع گیری روحانی در سفر چند روزه به سازمان ملل را قوی نداست و گفت: رهبر معظم انقلاب در دانشکده امام علی (ع) خطاب به سعودی ها فرمودند از این رفتار خود دست بردارند که برخورد ما با آنها برخورد خشن خواهد بود. بلافاصله عربستان همه جنازه ها را فرستاد.

وی افزود: «عربستان سعودی نه تنها همه جنازه ها را فرستاد، بلکه به دلیل کم مفقود بودن پیکر تعدادی از حاجیان شهید پیغام داد هرقدر جنازه کم دارید از عربستان ببرید، در ایران آزمایش «دی ان ای» بگیرید، هرکدام متعلق به کشور شما بود بردارید اگر مال خودتان نبود برگردانید. گفتند نخواستید هم برنگردانید!»

ضرغامی پیام 16 آذر را مبارزه با آمریکا دانست و گفت: توقع این است که دانشجویان عدالت خواه که به جایی وابستگی حزبی، سیاسی و مالی ندارند، در همه زمینه ها پیشگام باشند و آنطور که به مصلحت کشور و اقتدار نظام اسلامی است حرف بزنند و در صحنه باشند.

کد خبر: 880161

وب گردی

وب گردی