مانور بزرگ ایمنی در برابر زلزله و اطفای حریق  در مدارس

در راستای آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله،  مانور بزرگ ایمنی پیرامون  زلزله و اطفای حریق با حضور شهردار منطقه 13 و اعضای ستاد مدیریت بحران در مدرسه شهید مطهری و همزمان با دیگر مدارس محدوده منطقه  برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز مرتضی رحمان زاده، شهردارمنطقه13 در حاشیه برگزاری این مانور بزرگ با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی پرسنل و تشکیل گروه مدیریت بحران مدرسه در پی دستورالعمل "مدرسه آماده" ابلاغی از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ؛ هدف از برگزاری این گونه مانور ها را آشنایی معلمان و دانش آموزان با خطرات احتمالی ناشی از وقوع زلزله نظیر آتش سوزی ، مصدومیت ها و خروج اضطراری و در نهایت ارزیابی و بررسی تمرین ها و مانورها و شناسایی نقاط قوت و ضعف اعلام کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از اعضای ستاد مدیریت بحران ابراز امیدواری کرد: تا با برگزاری اینگونه مانورهای عملیاتی ، دانش آموزان از خطرات احتمالی و حوادث غیر مترقبه و نحوه مقابله با آنها آگاه شده ، تا در مواقع اضطراری از جان خود محافظت نمایند.

بر اساس این خبر، پس از اعلام حادثه از سوی مدیریت مدرسه به سامانه های آتش نشانی و اورژانس، دستور تخلیه مدرسه صادر و دانش آموزان به منطقه امن اعزام شدند ، در ادامه نیز هر یک از سازمان های عملیاتی نسبت به انجام وظایف عملیاتی خود مطابق سناریوی مانور ؛ شرکت گاز به منظور قطع گاز محل حادثه دیده ، هلال احمر وآتش نشانی امداد و نجات، تخلیه امن و اطفای حریق، نیروی انتظامی به ایجاد امنیت در مدرسه و حوالی آن و پلیس راهور نیز به رفع ترافیک در محدوده حادثه پرداختند.

همچنین تیم مدیریت بحران مدرسه به همراه نیروهای دوام منطقه (داوطلب واکنش اضطراری محلات) نسبت به انتقال و تریاژ مصدومین از طبقات و تحویل آنها به اورژانس اقدام کردند.

700

کد خبر: 880178

وب گردی

وب گردی