تهران - ایسکانیوز، پلاس+/ «اما واتسون» بازیگر اصلی زن مجموعه‌ی هری پاتر خود را یک فمنیست می‌داند و البته فمنیست بودنش را به معنای تنفر از مردان تلقی نمی‌کند. واتسون که در نقش هرمیون مجموعه هری پاتر بازی می‌کرد می‌گوید تجربه بای در نقش یک دختر رئیس در سن 8 سالگی بر این طرز تفکرش موثر بوده است.

واتسون به تازگی سفیر زنان سازمان ملل متحد شده و اعتقاد دارد اگر بخواهیم زنان و مردان را مساوی بدانیم باید یک فمنیست باشیم! « فمنیست بودن چیز پیچیده‌ایست. این نگاه توسط بسیاری از مردم نگاه سلطه جویانه و یا ضد مرد تلقی می‌شود». او در اولین سخنرانی‌اش به عنوان سفیر زنان از راه اندازی کمپین «مردان برای زنان» صحبت کرد و از مردان خواست علیه ستم جامعه نسبت به زنان واکنش نشان دهند. در حالیکه منتقدان او اعتقاد دارند این دختر همچنان در نقش فیلم‌های هری پاتری باقی مانده، واتسون تلاش دارد تا از مردان بخواهد برای برقراری برابری جنسیت در جهان اقدام کنند.

این بازیگر که در دانشگاه آکسفورد و براون تحصیل کرده در مورد فمنیست بودن خود گفت:« سئوالات من در مورد انگاره‌های جنسیتی زمانی شروع شد که در 8 سالگی بازی در نقش یک دختر رئیس ماب به من پیشنهاد شد. در آن زمان رضایت پدر و مادر من برای بازی در این نقش مورد سئوال قرار گرفت درحالیکه این اتفاق برای پسران بازیگر هم‌سن من رخ نداد. در طول این سال‌ها دوستان ورزشکاری را می‌دیدم که به خاطر اینکه هیکلشان تغییر فرم ندهد ورزش را کنار گذاشتند و همین اتفاقات باعث شد که تصمیم بگیرم فمنیست باشم و این تصمیم برای من ساده بود. اما تحقیقات اخیرم نشان می‌دهد که کلمه فمنیست تبدیل به واژه‌ای منفور شده است. ظاهرا من هم در دسته‌ی زنانی که تهاجمی، منزوی، ضد مرد و غیر جذاب تلقی می‌شوند عضو شده‌ام! اما حقیقت این است که طرفداری از حقوق زنان مساوی با تنفر از مردان نیست.» دختر جادوگر ساده داستان‌های هر پاتر این روزها بزرگ شده است و انگار قصد دارد مانند شخصیت فیلم‌هایش یک تنه در برابر پلیدی‌ها مبارزه کند:« در حقیقت مرد و زن باید آزاد باشند که احساس قوی بودن بکنند. اگر ما دست از تعریف خود با چیزهایی که نیستیم برداریم و به چیزهایی که هستیم تمرکز کنیم همه ما آزادتر خواهیم بود».
کد خبر: 88025

وب گردی

وب گردی