دستیار وزیر کار در امور شهروندی منصوب شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی «روزبه کردونی» را به عنوان مسوول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در این وزارتخانه و دستیار وزیر در امور حقوق شهروندی منصوب کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی ربیعی» در این حکم نوشت: از ملاک های لایتغیر تحقق فضیلت آزادی در یک جامعه مدنی پویا و شاداب 'گردش آزاد اطلاعات' و 'دسترسی برابر شهروندان به اطلاعات' است. در جهان امروز و در تبیین مفهوم توسعه، بدرستی بر این عنصر تاکید و از آزادی نشر اخبار و کسب اطلاعات به مثابه بنیادی ترین مصداق حقوق بشر یاد می شود.
ربیعی ادامه داد: بر این مبنا، شهروندان محقند به اخبار دسترسی تمام و کمال داشته باشند، آن را به یکدیگر انتقال دهند و درباره آن ابراز نظر و نقد و اعتراض کنند.
وی ریشه کنی فساد را از پیامدهای گردش آزاد اطلاعات و دسترسی برابر شهروندان به آن دانست.
ربیعی از کردونی خواست نسبت به اجرای کامل مفاد قانون انتشار و دسترسی آسان به اطلاعات بویژه حمایت از حریم خصوصی، حفاظت از اسناد دولتی، حق دسترسی به اطلاعات، آیین دسترسی به اطلاعات و اصل ترویج شفافیت در وزارتخانه و دستگاه های تابع اهتمام ورزد.
به گزارش ایرنا، کردونی اکنون مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که مسوولیت های تازه را با حفظ سمت های پیشین، عهده دار شد.
منشور حقوق شهروندی بیست و نهم آذرماه 1395 در همایش «قانون اساسی و حقوق ملت» با حضور رییس جمهوری منتشر شد.
403

کد خبر: 880311

وب گردی

وب گردی