ظرفیت بالای ایجاد اشتغال در بازی های رایانه ای

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حمایت از بازی‌سازان رایانه‌ای، تکمیل زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در این بخش را به دلیل تاثیرگذاری عمیق بر نسل جدید و ظرفیت بالای ایجاد اشتغال ضروری دانست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با اشاره به ضرورت حمایت از بازی‌های رایانه‌ای و تولید محتوا در این حوزه برای کودکان و نوجوانان گفت: اگرچه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای آن طور که باید فعال نیست و نتوانسته نقش تاثیرگذاری ایفا کند اما رشد بازی‌های رایانه‌ای در کشور و تبدیل آن به صنعت به همکاری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دیگر نیز نیازمند است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: سرمایه‌گذاری برروی محتوای تولید شده برای کودکان و نوجوانان ضروری است چراکه آثار تولید شده باید قابل تامل و جذاب باشند اما متاسفانه مسئولان هنوز به درک این مهم نرسیده‌اند به همین دلیل این نسل به بازی‌های خارجی بیشتر از بازی‌های داخلی گرایش و تمایل دارند.
او افزود: اگرچه جوانان با استعداد بسیاری با توانمندی‌ لازم برای فعالیت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن در کشور وجود دارند اما محصولات این افراد به دلیل نداشتن سرمایه لازم و حمایت، قادر به رقابت بازی‌های خارجی نیستند به همین دلیل بازی‌های خارجی بازار ایران را تسخیر کرده‌اند.
سیاوشی شاه عنایتی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای بر تفکر، اعتقادات، خلقیات و نوع علایق کودکان تاثیر مستقیم دارند، از عدم حمایت دولت و مجلس از بودجه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با وجود تلاش مسئولان این بنیاد در بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه انتقاد کرد.
بنابر اعلام خانه ملت، این نماینده ، ساخت هر بازی کامپیوتری یا فیلم انیمیشن را معادل اشتغال تعداد قابل ملاحظه‌ای از جوانان عنوان کرد.
او اظهار داشت: با توجه به ضرورت رسیدن به اقتصاد مقاومتی توجه به این مهم ازسوی مسئولان ضروری است بنابراین تنها فایده بازی‌های رایانه‌ای سرگرمی نیست.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: فرهنگ و تاریخ عمیق و چند بعدی جامعه ایران، ذخایر بسیار زیادی را در اختیار بازی‌سازان قرار می‌دهد لذا به آن‌ها توصیه می‌کنم مطالعات زیادی در حوزه‌های فرهنگ، تاریخ، تمدن و موضوعات اجتماعی و روانشناسی داشته باشند تا بازی‌های بزرگ‌تر، عمیق‌تر و موثرتری بسازند.


منبع: ایرنا
403

کد خبر: 880313

وب گردی

وب گردی