لابی گری های پنهان در آزمون استخدامی وزارت نفت

قطعا هیچ کس نمی تواند موافق باشد فارغ التحصیلی که فقط به صرف اینکه در دانشگاه صنعت نفت تحصیل کرده بر فارغ التحصیل نخبه یک دانشگاه برتر کشور ترجیح داده شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ آزمون استخدامی صنعت نفت در حالی در آستانه برگزاری است که حرف و حدیث ها و اعتراضاتی که رخ داده، نمی تواند خالی از فشارهای سیاسی و لابی ها برای ایجاد تشنج در جامعه باشد.

وزارت نفت با عدم تقارن در هرم نیروی انسانی مواجه است به طوری که در برخی جاها دچار مازاد نیرو و در برخی جاها دچار کسر نیرو و البته نیروی با کیفیت است. در فاصله سالهای 84 تا 92 علیرغم اینکه بسیاری از پتروشیمی و پالایشگاه ها نیز واگذار شده بودند نیروها در این وزارتخانه دو برابر شده و از 130 هزار نفر به نزدیک 240 هزار نفر رسیده ضمن اینکه از تعداد نیروهای پیمانکاری نیز اطلاعی در دست نیست.

اکنون وزارت خانه ای که تامین بخش اعظم بودجه کشور را عهده دار است جهت تقویت ستادها و نیاز مدیریتی خود به دنبال جذب 1250 نفر از مسیر آزمون و مصاحبه تخصصی و البته با فیلتر دانشگاه های برتر و نخبگان است. مسلم است که باید نیرویی زمام امور کلیدی را به عهده گیرد که از هوش بالایی برخوردار باشد نیرویی که بتواند در مشاغل عملیاتی و حساس به خوبی انجام وظیفه کند و این مسیر همان است که در راستای بی نیاز شدن از شرکت های خارجی پیموده می شود و تضمینی بر حفظ منافع ملی و امنیت کشور در درازمدت خواهد بود.

مسلما هر مجموعه همواره به دنبال این است که بابت هزینه ای که می پردازد در عین اینکه عدالت را رعایت می کند، حساسیت به خارج داده تا در آینده بتواند با فراغ بال به در جهت پیشبرد اهداف خود حرکت کند و با توجه به اوضاع کنونی کشور صنعت نفت قطعا نیاز دارد کسی رتق و فتق این صنعت را عهده دار شود که از درصد هوش و توان تخصصی بالاتری نسبت به دیگر متقاضیان ورود به این وزارتخانه برخوردار باشد.

وزارت نفت در آزمونی که برگزار خواهد کرد با هدفی که حفظ حداکثری منافع ملی از آن یاد می کند به دنبال این است که بتواند از دانشجویان و نخبگان دانشگاه هایی که طبق رنکینگ سازمان سنجش برتر هستند با رعایت قانون و تمامی قواعد امور استخدامی کشور بهره بگیرد تا از نیروهایی با چگالی دانش، آی‌کیو و استعداد بالا برای تعالی و ارتقای مهمترین صنعت کشور برخوردار باشد.

باید در نظر داشت که قطعا هیچ کس نمی تواند موافق باشد فارغ التحصیلی که فقط به صرف اینکه در دانشگاه صنعت نفت تحصیل کرده و برای تحصیلش چندین برابر یک فارغ التحصیل دانشگاهی همچون صنعتی شریف هزینه شده و تعهدی هم در قبال استخدام در وزارت نفت به او داده نشده بدون هیچ قید و شرطی بر فارغ التحصیل نخبه یک دانشگاه برتر کشور ترجیح داده شود و منابع کشور برای نیرویی که نمی تواند کارایی داشته باشد هزینه شود.

منبع: ایلنا

403

کد خبر: 880314

وب گردی

وب گردی