برخی فقط در ایام انتخابات از جنبش‌های دانشجویی یاد می‌کنند / انتظار از دولت تدبیر و امید بیش از این‌ها بود

محمد قسیم عثمانی در آستانه روز دانشجو، گفت: جنبش دانشجویی همواره نقش پیشرو ایفا کرده و با توجه به ماهیت دانشجویان و تفکرات دانشجویی، این حرکت‌ها همواره برای کشور مفید بوده است.

محمد قسیم عثمانی نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار کرد: متأسفانه برخی مسئولان فقط در ایام انتخابات به یاد دانشگاه و جنبش‌های دانشجویی می‌افتند و این انتظار وجود دارد که دولت‌ها پس از انتخابات نیز از جنبش‌های دانشجویی و فضای دانشگاه‌ها استفاده کنند.

عثمانی در گفت و گو با خانه ملت یادآور شد: این مسئله مختص این دولت و آن دولت نیست و باید عنوان کرد که همه دولت‌ها گرفتار چنین نگاهی به دانشگاه‌ها هستند ولی انتظار از دولت تدبیر و امید بیش از این‌ها بود؛ حداقل انتظار می‌رفت در معرفی وزیر علوم، دولت از نظرات جنبش‌های دانشجویی بهره‌مند شود ولی بی‌اعتنا به نظرات دانشجویان وزیر علوم معرفی شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه کرد: البته بخشی از محدودیت‌های دولت قابل درک است ولی بخش عمده‌ای از بی‌توجهی دولت به جنبش‌های دانشجویی نشأت گرفته از عدم تحقق شعارهای دولت در زمان انتخابات است، لذا نیاز است در این راستا دولت یک بازنگری اساسی در قبال عملکرد خود داشته باشد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنبش دانشجویی در پیروزی، دوام و قوام انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته است، افزود: انتظار از جنبش‌های دانشجویی در قیاس با سایر حرکت‌های سیاسی و صنفی بسیار متفاوت است؛ جنبش دانشجویی همواره با یک آزادگی در عرصه‌های مختلف نقش بازدانده یا پیشرو ایفا کرده و با توجه به ماهیت دانشجویان و تفکرات دانشجویی، این حرکت‌ها همواره برای کشور مثمر ثمر و مفید فایده بوده است.

وی اظهار کرد: امروز اگر قدری نقش جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه کمرنگ شده به این علت است که شرایط سخت روزهای ابتدای انقلاب را شاهد نیستیم و شاید تمرکز جنبش‌های دانشجویی بیشتر از مسائل سیاسی به رشد و بالندگی علمی معطوف شده؛ البته این مسائل دلایل دیگری دارد که قابل بررسی است.

عثمانی ادامه داد: در دولت‌های مختلف، نگاه‌های متفاوتی به جنبش‌های دانشجویی وجود داشت و برخی دولت‌ها این جنبش‌ها را یک حرکت بالنده و رو به جلو برای نظام تصور کردند و برخی نیز برداشت دیگری از حرکت‌های دانشجویی داشتند و همین مسئله موجب افت و خیزهایی در میزان فعالیت جنبش‌های دانشجویی شد.

کد خبر: 880444

وب گردی

وب گردی