تأمین زیرساخت‌های روستایی و معیشت مهم‌ترین اولویت شوراهای اسلامی استان کرمان است

سرپرست فرمانداری کرمان گفت: توجه ویژه به زیرساخت‌های روستاها و پیگیری بحث اقتصاد مقاومتی، معیشت و ماندگاری روستائیان از مهم‌ترین وظایف شوراهای اسلامی روستایی است.

به گزارش ایسکانیوز، علی بابایی امروز در همایش توجیهی شوراهای اسلامی روستایی بخش‌های مرکزی و ماهان که با حضور هادی شهسوارپور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، بخشداران و اعضاء شوراهای اسلامی روستایی بخش مرکزی و ماهان برگزار شد با اشاره به اهمیت وجود شوراها اظهار داشت: شوراهای اسلامی تبلور مشارکت مردم و مردم‌سالاری حتی در روستاها به عنوان کوچکترین اجتماعات هستند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی در کشور با تأخیر 20 ساله کار خود را آغاز کردند گفت: شوراها در رأی و اعتماد مردم وظایفی دارند و باید در طول دوره مسئولیت خود در نهایت تلاش و با جدیت و حساسیت تعهدات خود در قبال مردم منطقه خود را انجام دهند.

سرپرست فرمانداری کرمان با اشاره به اینکه تبادل اطلاعات از مهمترین اهداف برگزاری این همایش‌ها است تصریح کرد: از آنجا که رویکرد، سیاست و بعضی از قوانین مربوط به شوراهای اسلامی پس از هر دوره انتخابات شوراهای اسلامی تغییر می‌کند چنین همایش‌هایی با هدف توجیه اعضاء شوراهای اسلامی روستایی از آخرین قوانین و مقررات مربوطه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور دهیاران نیز در این همایش ضروریست خاطرنشان کرد: کم توجهی و عدم اطلاع از قوانین باعث بروز مشکلای در این حوزه شده است.

بابایی با بیان اینکه وظایف شوراها در قالب کتابچه‌ای به صور دقیق درج شده است گفت: توجه ویژه به زیرساخت‌های روستاها و پیگیری بحث اقتصاد مقاومتی، معیشت و ماندگاری روستائیان از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی روستایی است.

وی با اشاره به پایلوت بودن استان کرمان در بحث اقتصاد مقاومتی و نمونه شدن استان کرمان در اجرای طرح‌های ابتکاری در بحث اقتصاد مقاومتی در کشور خاطر نشان کرد: معاون رئیس جمهوری به سایر استانداران دستور داد تا از طرح‌های ابتکاری اجرا شده در استان کرمان بازدید و آنها را اجرا کنند.

سرپرست فرمانداری کرمان افزود: طرح مثلث توسعه اقتصادی، همیاران آب، تقسیم استان به هشت منطقه اقتصاد مقاومتی و اختصاص معین اقتصادی به مناطق هشت‌گانه را از جمله مهمترین طرح‌های ابتکاری استاندار کرمان نام برد.

وی معین‌های اقتصادی را منشا تحول و موتور محرکه اقتصاد استان برشمرد و تصریح کرد: شوراهای اسلامی باید از این ظرفیت و فرصت بوجود آمده در راستای آبادانی روستاها استفاده کنند.

بابایی با اشاره به تأثیر و نقش شوراهای اسلامی در تحقق برنامه ششم توسعه در کشور خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه رشد هشت درصدی برای کشور پیش‌بینی شده است.

وی 87 درصد برنامه ششم توسعه را غیر‌دولتی و فقط 13 درصد آن را دولتی عنوان کرد و افزود: نقش شوراها اسلامی روستایی در بخش غیردولتی و در دو سطح بهره‌وری و تولید حیاتی است.

سرپرست فرمانداری کرمان تولید و اشتغال را مکمل هم دانست و تصریح کرد : شهرستان کرمان از ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برخوردار است که این ظرفیت‌ها باید شناسایی و از آنها استفاده بهینه شود.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی باید با ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاران و ترغیب آنها به سرمایه‌گذاری در روستا به تناسب ظرفیت‌های هر روستا، از پتاسیل‌های موجود بهترین استفاده را بکنند گفت: تغییر و اصلاح الگوی کشت، گردشگری، تولید محصولات ارگانیک، جلوگیری از تغییر کاربری کشاورزی، ورزش و حفظ محیط زیست از مهمترین مواردی که باید توسط مورد توجه قرار گیرد.

901

کد خبر: 880451

وب گردی

وب گردی