ایران قدرت دریایی منطقه/ناو«سپر» نمادخواستن وتوانستن ایرانیان است

انزلی- وزیر دفاع ایران با اشاره به اینکه امروز ایران به یکی از قدرت های دریایی منطقه تبدیل شده است ، گفت: ناو موشک انداز «سپر» نماد خلاقیت ، خواستن و توانستن متخصصان داخلی است.

به گزارش ایسکانیوز، امیر سرتیپ امیر حاتمی صبح سه شنبه در مراسم الحاق ناوموشک انداز «سپر» در بندرانزلی ضمن تبریک پیروزی بر تکفیری ها، اظهار کرد: این پیروزی اتفاق بسیار بزرگ و مهمی بوده که به دست مردم و نیروهای مسلح عراق و سوریه و با کمک نیروهای کشورهای منطقه به ویژه روسیه و ایران به وقوع پیوست.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه ملت های منطقه متوجه شدند که با ایستادگی و مقاومت می توان بر باطل پیروز شد، گفت: مبارزان محور مقاومت با اتکا به خدا و نیروی خالص و مردم منطقه علیه داعش کنار هم قرار گرفتند که این سبب شده نصرت خدا شامل آنها شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این همان چیزی است که نیروی دریایی در مبارزه با دزدان دریایی انجام می دهند، خاطرنشان کرد: عده ای به فکر ناامن کردن آبراهها بودند ولی به دست نیروی دریایی ارتش و با جهاد و اخلاص نیروی دریایی مردم دیدند که آنها را متلاشی و امنیت را برقرار و پایدار کردند و این امنیت همواره پایدار می ماند.

ضرورت استفاده از ظرفیت دریایی

امیر حاتمی همچنین با اشاره به اینکه ما کشوری دریایی هستیم و باید از ظرفیت های دریا به نحو احسنت استفاده کنیم، تصریح کرد: لازمه این کار این بوده که به عنوان یک قدرت دریایی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن می خواست با محرومیت ، محدودیت سبب عقب ماندگی و محروم ماندن نظام مقدس اسلامی شود، یادآورشد: اما نظام مقدس اسلامی به دست توانای متخصصان نیاز تامین امنیت در دریا به دست آورد.

وزیر دفاع با اشاره به الحاق ناو موشک انداز سپر این را نمادی خلاقیت، خواستن و توانستن دانست و گفت: روزی دشمنان نظام اسلامی تصور نمی کردند که تجهیزات موجود را آماده بکار نگهداشته و استفاده کنیم اما امروز توانستیم ناوهایی بسازیم که همه چیز آن اعم از طراحی، تولید و اجزای مختلف در داخل تولید شود.

وی ادامه داد: امروز با پشت سر گذاشتن امتحان های مختلف به جایگاهی رسیده ایم که همه آنچه که برای حفظ ثبات و امنیت منطقه نیاز بوده در اختیار نیروی دریایی قرار می گیرد.

آمادگی برای حفظ صلح و دوستی در دریای خزر

وزیردفاع ایران با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار صلح و دوستی و امنیت برای همه کشورها است، افزود: ولی برای حفظ صلح و امنیت و دوستی نیازمند تجهیزاتی هستیم که بتواند بر همه تهدیدی غلبه کند.

وی با بیان اینکه در خزر همه همسایگان بر اینکه باید این دریا، دریای صلح و دوستی باشد با یکدیگر اتفاق نظر دارند، خاطرنشان کرد: این امادگی وجود دارد که همکاری های صلح و دوستی و امنیت را افزایش دهیم.

امیر حاتمی در ادامه با اشاره به برقراری روابط مطلوب و خوب بین المللی، تصریح کرد: برای تثبیت و تحکیم آن تمام تلاش خود را می کنیم و آمادگی همکاری همه جانبه را نیز داریم.

کد خبر: 880493

وب گردی

وب گردی