راه اندازی سه مرکز خلاقیت در استان گلستان

رئیس پارک علم وفناوری استان گلستان با اشاره به فعالیت ۴۶ شرکت دانش‌بنیان در استان، گفت: در یک دوره زمانی ۱۰ ساله شرکت‌های دانش بنیان در استان گلستان به حدود ۴۸۰ شرکت خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز، موسی حسام صبح امروز در مراسم راه‌اندازی مرکز کانون شکوفایی خلاقیت در دانشکده امام علی(ع) کردکوی اظهار داشت: در استان گلستان حدود 46 شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند که در یک دهه باید این تعداد به 480 شرکت برسد.

وی تاکید کرد :در مراکز خلاقیت که در 3 نقطه از استان گلستان در حال فعالیت است از دانشجویان و صاحبان ایده حمایت می‌شود تا ایده به نمونه اولیه تبدیل شود.

حسام با اشاره به شهرهای گرگان، گنبدکاووس و کردکوی که این مراکز در آنها فعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: هر فردی که صاحب ایده باشد می‌تواند به این مراکز مراجعه کند و طرح‌های خود را ارائه داده و پس از بررسی طرح‌ها و داشتن شرایط اولیه در این پارک‌ها تصویب می‌شود و برای نهایی شدن در استان مطرح می‌شوند.

رئیس پارک علم وفناوری استان گلستان اظهار داشت: این پارک برنامه‌های دیگری از جمله افزایش مراکز رشد تخصصی و اقماری را دارد که در مجوز آن از سوی وزارت علوم و تحقیقات باید صادر شود و ما باید زیرساخت‌های لازم آن را تهیه کنیم.

حسام با اشاره به اینکه مجوز کانون‌ها در استان صادر می‌شود، تاکید کرد: در آینده این کانون‌ها در استان افزایش خواهند یافت و با توجه به طرح اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، شرکت‌های دانش بنیان استان گلستان از 46 شرکت به 480 شرکت خواهد رسید.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان تصریح کرد: این شرکت‌های دانش بنیان به توسعه فناوری در استان کمک خواهند کرد.

901

کد خبر: 880494

وب گردی

وب گردی