بازگشایی موزه عروسک‌ها در ترکیه

موزه عروسک‌های دست ساز در منطقه کاپادوکیای استان نوشهیر ترکیه، اطلاعات ارزشمندی درباره تاریخ ترک‌ها در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موزه «تاریخ هنر کاپادوکیه» در استان نوشهیر ترکیه با بیش از 3 هزار عروسک دست ساز خود اطلاعات ارزشمندی درباره زندگی کوچ نشینی در آسیای مرکزی٬ تاریخ پلیس ترکیه از دوره سلجوقی تاکنون٬ آداب و رسوم سماع زنی٬ سرودهای مهتر٬ سلاطین عثمانی و فرهنگ غذایی آناتولی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

این موزه که در یک ساختمان تاریخی 150 ساله در روستای مصطفی پاشای شهر اروگوپ در منطقه کاپادوکیا قرار دارد، بازدیدکنندگان را رهسپار سفری تاریخی در مورد آداب و رسوم زندگی در منطقه آناتولی می کند.

در موزه عروسک‌های دست ساز کاپادوکیه، 3 هزار اسباب بازی در مورد 624 موضوع مختلف تاریخی از امروز 14 آذر تا 14دیماه به گردشگران ارائه می شود.

سیبل راضیه گول، بنیانگذار این موزه به خبرنگار آناتولی گفت: "حدود 500 عروسک را سال 2016 در موزه شخصی به نمایش گذاشتم. پس از استقبال گردشگران، موضوعات عروسک‌ها را گسترش دادم و موزه کنونی بدین شکل پدید آمد"همچنین بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی از این موزه بازدید می کنند.

502

کد خبر: 880506

وب گردی

وب گردی