پیاده‌سازی تمدن اسلامی  نیاز به وحدت دارد

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: به بازسازی تمدن نوین اسلام نیاز داریم و باید عملیات پی‌ریزی آن را آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله محسن اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز (14آذر ماه) در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در اجلاس سران اظهار کرد: پیام اصلی این همایش این است که جامعه اسلامی در برابر هجوم فرهنگی استکبار و دشمنان اسلامی و غرب به یک جامعه اسلامی یکپارچه تبدیل شود و در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کند.

وی افزود: مرحله تهاجم بدون دفاع به کشورهای اسلامی به پایان رسیده است و اکنون مرحله خیزش نوینی در جهان اسلام آغاز شده است، همانطور که می بینیم ملت سوریه، عراق و لبنان با همکاری ملت ایران و رزمندگان افغانستانی، یکپارچه در برابر هجوم استکبار جهانی به سرکردگی داعشی‌ها ایستادگی کردند.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه ما امروز به بازسازی تمدن نوین اسلام نیاز داریم، گفت: شکست داعش، شکست یک گروه تروریستی نبود بلکه شکست استکبار جهانی بود که این تروریست‌ها را برای مقابله با اسلام ناب محمدی تعلیم داده بودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما در این کنفرانس باید عملیات پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی را آغاز کنیم و انتظار داریم از نخبگانی که در این کنفرانس حضور دارند پیشنهادات خود را مطرح کنند.

دبیر مجمع تقریب مذاهب افزود: پیشنهادات می‌تواند در زمینه اصول تمدن نوین اسلامی و راهکارهای آن باشد و همچنین با توجه به اینکه پیاده‌سازی تمدن نیاز به وحدت دارد، باید اراده جامعه اسلامی برای شکل‌گیری اراده واحد شکل بگیرد تا تمدن نوین اسلامی برپا شود، اراده واحد جهان اسلام هم باید به هویت واحد اسلامی یعنی هویت محمدی بازگردد در نتیجه به یک امت واحده تبدیل شود.

آیت‌الله اراکی تأکید کرد: انتظار داریم این اجلاس بزرگ راه تمدن نوین اسلامی را هموار سازد ما به عنوان یک منطقه اسلامی در قلب جهان قرار داریم در این منطقه هفتاد درصد انرژی‌ها و یک پنجم جمعیت جهان قرار دارند، ما در مناطق اسلامی مهم‌ترین بنادر، آب‌راه‌ها را در اختیار داریم، با توجه به این ویژگی عظیم و ژئوپلیتیکی و وجود نیروهای مستعد انسانی نابغه‌های علمی و چهره‌های برجسته می‌توانیم تمدن نوین اسلامی را پی‌ریزی کنیم.

وی در پایان افزود: پیشنهاد می‌کنم در این کمیسیون‌هایی که شکل می‌گیرد این موضوع بحث شود و کمیته اجرایی شکل بگیرد که به طور مرحله‌ای نسبت به ایجاد وحدت اقدام کنند، از همه متشکرم و امیدوارم این کنفرانس بتواند نتایج عملی و مذهبی در مسیر وحدت و پایه ریزی تمدن جهان اسلام گامی مهمی بردارد.

کد خبر: 880547

وب گردی

وب گردی