مشکلات بانکی دانشجویان ایرانی در چین در حال پیگیری است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: پاسخ دفتر ظریف وزیر امورخارجه به درخواست ویزای نمایندگان کنگره آمریکا را تکذیب می‌کنم.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در خصوص قطع روابط اقتصادی ایران و چین اظهار کرد: چنین چیزی صحت ندارد، چین یکی از شرکای مهم ماست و همکاری‌های زیادی داریم.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: برخی مشکلات در حسابهای بانکی دانشجویان ایرانی در چین وجود دارد که بانک مرکزی در تلاش است تا این موضوع را با طرفهای چینی حل و فصل کند.

وی ادامه داد: این مشکلات ناشی از تغییر و تحولات سیستم بانکی چین است و در حال پیگیری است.

قاسمی درباره اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه ایران را به نازی های آلمان تشبیه کرده و گفته ایران عزمی بی رحمانه برای کشتار یهودیان دارد، گفت: ما آنان را به رسمیت نمی‌شناسیم که بخواهیم پاسخ دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره تلاش رییس جمهور آمریکا برای اینکه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کند، اظهار کرد: ترامپ زیاد صحبت می‌کند و در روزهای اول ریاست جمهوری می‌خواست چنین کاری را انجام دهد. اکنون هم با چالشهای زیادی در جهان عرب مواجهه است و در صورت انجام چنین کاری با مشکلاتی روبرو می‌شود.

قاسمی وقوع آتش سوزی در محل سفارت ایران در صنعا، را هم رد کرد و گفت: هیچگونه گزارشی تاکنون به ما ارائه نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته هم خبری در این باره منتشر شد که پس از پیگیری اعلام شد، ساختمان کناری سفارت دچار آتش سوزی شده است.

وی درباره برخی اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر اینکه دفتر ظریف وزیر امور خارجه در سال 94 و به هنگام برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری درخواست ویزای سه نماینده کنگره آمریکا را با ارسال این مطلب که " شما که همه جا مدعی هستید، سفر به ایران مستعد افراطی سازی افراد است، می‌ترسیم با سفر به ایران افراطی شوید." رد می‌کند، گفت: من این موضوع را تکذیب می‌کنم.

قاسمی خاطرنشان کرد: انتخابات ایران شفاف و روشن است و نیازی به نظارت افراد آمریکایی ندارد. حسن نیت آمریکایی‌ها همیشه زیر سوال بوه و با خصومت بسیار به مسائل ایران نگاه کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 880576

وب گردی

وب گردی