اسکرابر چیست؟

اسکرابر یکی از تجهیزاتی است که برای تصفیه و خالص سازی گاز پرفشار در مسیر ایستگاه های گاز پر مصرف قرار داده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اسکرابر معنایی و کاربردهای متفاوتی دارد به طوری اسکرابر ها دستگاه های نظافت صنعتی هستند که قادرند به وسیله برس های دوار خود زمین را شستشو داده و پس از عمل برس زدن آلودگی هایی که بر روی زمین باقی می ماند رابه وسیله تی مکنده قابل جمع آوری و به مخزن آب کثیف انتقال می دهد. پس از پر شدن مخزن آب کثیف دستگاه زمین شوی، بایستی به وسیله شلنگ تخلیه در محلی مناسب آب کثیف را از مخزن آب کثیف تخلیه کرد. این دستگاه ها به صورت زمین شوی برقی و شارژی یا باطری دار است.

اسکرابر یکی از تجهیزاتی است که برای تصفیه و خالص سازی گاز پرفشار در مسیر ایستگاه های گاز پر مصرف قرار داده می شود. اساس کار این دستگاه هاجداسازی به یکی از روش های زیر و یا ترکیبی از این روش ها است:

• جداسازی بر اثر نیروی وزن

• جداسازی بر اثربرخوردذرات

• جداسازی بر اثر نیروی گریز از مرکز

اسکرابرها در ایستگاه های گاز در دو نوع چند سیکلونی و مش دار استفاده می شود. در اسکرابرهای چند سیکلونی از تعدادی سیکلون استفاده می شود که گاز در هنگام عبور از سیکلون ها با توجه به سرعتی که پیدا می کند و خاصیت سیکلونها توسط نیروی گریز از مرکز تصفیه شده و ذرات ناخالصی از طریق مسیر زیر سیکلون به بیرون از مخزن هدایت می شوند و گاز خالص از خروجی مخزن به قسمت های بعدی ایستگاه هدایت می شود. در نوع مش دار سرعت گاز پس از ورود به مخزن کاهش پیدا کرده و پس از عبور از مش، طبق قوانین فیزیک ذرات سنگین از گاز جدا شده و گاز خالص از خروجی مش به قسمت های بعدی ایستگاه هدایت می شود.

این اسکرابر یا کف شوی صنعتی که دارای مخازن آب تمیز و آب ریکاوری هستند مناسب ترین دستگاه برای نظافت کف در پالایشگاه ها و صنعت نفت و گاز و پتروشیمی هستند زیرا که براحتی در سالن ها حرکت می کند و در حین شستشو براحتی کف زمین را خشک می کند و این تجهیزات نظافت مکانیزه قادرند سطوح روغنی و جرم های سخت شده مود در کف زمین را به سرعت پاک کنند.

402

کد خبر: 880607

وب گردی

وب گردی