آمادگی وین برای همکاری با تهران در حوزه تاب آوری شهری و مدیریت بحران

سفیر اتریش در ایران در جریان بازدید از مرکز و ستاد فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران از آمادگی وین برای همکاری با تهران در حوزه انتقال تجارب مشترک مدیریت حوادث و سوانح و ارتقای ظرفیت تاب آوری تهران در حوزه حوادث و سوانح خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، استفان شولتس سفیر اتریش که به همراه یک هیات اقتصادی در این بازدید حضور داشت، ضمن تسلیت به مناسبت جان باختگان زلزله اخیر کرمانشاه به تجربیات قابل توجه اتریش در مدیریت سوانح طبیعی و نیز حوادث انسان ساخت اشاره کرد و گفت: تبادل تجربیات تهران و وین در این حوزه گامی است در مسیر توسعه روابط دو کشور که رییس جمهوری ایران بر آن تاکید دارند و در حال حاضر زمینه های توسعه روابط دو جانبه فراهم آماده است.

وی به ضرورت بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در اتریش در این حوزه فعال است و انتقال این تجربیات زمینه ساز مشارکت بخش های خصوصی میان دو کشور است.
احمد صادقی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این دیدار به تجربه های ارزنده ایران در جریان وقوع سوانح طبیعی به ویژه زلزله های چند دهه اخیر اشاره کرد و با استقبال از تبادل تجربیات و گسترش همکاری های بخش خصوصی میان دو کشور گفت: تهران به اجرای سند جهانی کاهش مخاطرات طبیعی (اجلاس سندایی) متعهد است و در مسیر تاب آوری شهری و بهره گیری از تجربیات جهانی در این حوزه گام برمی دارد.
صادقی با تاکید بر توسعه روابط میان دو کشور و تبادل تجربیات در این حوزه گفت: مدیریت شهری تهران به طور جدی به دنبال کاهش مخاطرات پایتخت و ارتقای ظرفیت های تاب آوری شهر در برابر حوادث و سوانح است و از هرگونه همکاری دو جانبه و چند جانبه در ارتباط بین الملل استقبال می کند.
فورست هوفر رییس مرکز مدیریت ریسک و سوانح ضمن اشاره به تاریخچه حضور نیروهای داوطلب در حوادث و بحران ها به ارائه گزارشی در خصوص مکانیزم مدیریت سوانح ملی و بین المللی و نقش ارتش پرداخت.
در ادامه هیات همراه سفیر اتریش به معرفی تجربیات و دستاوردهای خود در حوزه مدیریت بحران از جمله انواع سیستم های ارتباطی و اطلاعاتی، انواع سیستم های هشداردهنده و ارتباطی در شرایط اضطراری اعم از سیستم های شناسایی آتش و سیستم های هشدار ، اینترنت ماهواره ای برای ارتباطات ثابت و همراه در زمان امدادرسانی، انواع تجهیزات امداد و نجات و سایر موارد پرداختند.
706

کد خبر: 880609

وب گردی

وب گردی