دکتر سالار آملی : سند جامع همکاری علمی، فرهنگی و آموزشی ایران و افغانستان تصویب شد

قائم مقام وزیر علوم در اموربین الملل پس از پایان مذاکرات دومین کمیته علمی فرهنگی و آموزشی ایران و افغانستان ، از تصویب سند جامع همکاری های همکاری تهران و کابل در زمینه های علمی، فرهنگی و آموزشی خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل که ریاست کمیته علمی فرهنگی مشترک ایران و افغانستان را برعهده داشت، اظهار داشت: این کمیته با حضور تعدادی از مسئولان ایرانی از دستگاههای مختلف و سفیر ایران در افغانستان برگزار شد و سند همکاری های جامع دو کشوردر زمینه علمی، آموزشی و فرهنگی به تصویب رسید.

رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم با تجلیل از دیدگاههای مثبت آقای باوری سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و رییس هیات افغانی کمیته، اظهار داشت: در کنار تهیه سند جامع همکاری های علمی، آموزشی و فرهنگی، چارچوب برنامه های عملیاتی همکاریهای دوجانبه نیز به تایید رسید که نقشه راه اجرای سند اصلی است.

بهرامی سفیر ایران در افغانستان نیز در خصوص این نشست گفت: کمیته علمی فرهنگی و آموزشی یکی از موفق ترین کمیته های ششگانه ایران و افغانستان است که بعنوان اولین کمیته توانست کار خود را در دو نشست به پایان برساند.

براساس این گزارش، در سند همکاریهای علمی آموزشی و فرهنگی ایران و افغانستان که به تصویب طرفین رسید؛ زمینه های همکاری های دو طرف در حوزه های آموزش عالی، بهداشت و درمان، فرهنگی و هنری، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی مشخص شد.

کد خبر: 880611

وب گردی

وب گردی