35درصد فضای آموزشی یزد نیاز جدی به استانداردسازی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به ضرورت تأمین زیرساخت‌های آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف، گفت: 35 درصد فضای آموزشی استان یزد نیاز جدی به استانداردسازی دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،«احمد شیرزاد» در آیین نامگذاری مرکز پیش دبستانی حضرت جواد الائمه(ع) ناحیه یک آموزش و پرورش یزد با بیان این‌که جلوه‌های زیبای دانش‌آموزان نتیجه تلاش شبانه‌روزی معلمان است، اظهار کرد: انبیایی شدن معلمان به خاطر سختی‌های خلق جلوه‌های دلنشین دانش‌آموزان است.

وی افزود: جامعه باید باور کند که هیچ نهادی مثل آموزش و پرورش نخواهد بود و هیچ کس مثل معلم نمی‌تواند به اندازه معلم به فرهنگ جامعه و کشور کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با بیان این‌که هیچ کاری بهتر از مدرسه سازی نیست، گفت: شاد کردن دل کودکان در آموزه‌های دینی و علمی ارزش بسیاری دارد و خیرین مدرسه ساز با اقدام خداپسندانه خود نقش مهمی در تحقق این مهم ایفا می‌کند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به زلزله کرمانشاه و کرمان تصریح کرد: در حال حاضر 35 درصد از فضاهای آموزشی استان یزد نیاز جدی به استانداردسازی دارند.

شیرزاد در بخش دیگری از سخنان خود دستاوردهای علمی دانش آموزان یزد را از جمله نمادهای ظرفیت بالای نیروی انسانی و آموزشی این استان دانست و بیان کرد: دانش آموزان یزدی علاوه بر کنکور سراسری در بخش فراگیری دروس دیپلم هم رتبه شاخص کشوری دارند.

وی مشارکت پرشور خیرین مدرسه‌ساز را از دیگر ویژگی‌های شاخص استان یزد در بحث آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تأمین فضای آموزشی مناسب از جمله مهمترین نیاز دانش آموزان برای کسب علوم مختلف است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایجاد زیرساخت های مناسب برای افزایش دستاوردهای علمی در حقیقت سرمایه گذاری برای توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی استان یزد است.

گفتنی است؛ مرکز پیش دبستانی حضرت جواد الائمه(ع) در زمینی به مساحت 1130 مترمربع و زیربنای 1251 مترمربع ایجاد شده و دارای 10 کلاس آموزشی و ظرفیت پذیرش 240 دانش‌آموز است.
706

کد خبر: 880640

وب گردی

وب گردی