هلال احمر تا برقراری آرامش کامل در مناطق زلزله زده راور حضور دارد

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان کرمان گفت: حضور اکیپ های هلال احمر در مناطق زلزله زده بخش کوهساران راور تا برقراری آرامش کامل ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز،هادی فرشید در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حضور نیروهای استانی هلال احمر در مناطق زلزله شهرستان راور، اظهار کرد: تا زمانی که مناطق زلزله زده به آرامش خود برنگردند نیروهای هلال احمر استان منطقه را ترک نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اولیه تیم های متعدد امداد و نجات، جستجو، هوایی و سگ های تجسس در منطقه حضور داشتند، گفت: بحث اسکان و امداد و نجات در منطقه به خوبی انجام گرفته است.

فرشید افزود: در بازدید دیروز معاونت درمان و توانبخشی استان به مناطق زلزله زده راور، ارزیابی هایی صورت گرفت که اگر مردم با مشکل درمانی مواجه هستند، رفع شود.

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان کرمان عنوان کرد: من و همکارانم هم اکنون در منطقه حضور داریم تا مسائل آمادگی و آموزشی را بررسی کنیم و این در حالی است که در روز دوم زلزله ۱۰ تیم های آموزشی از کرمان، راور، کوهبنان و زرند به منطقه اعزام شد.

وی با اشاره به طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) اظهار کرد: در این طرح تیم ها به منظور آموزش چهره به چهره در سراسر کشور به درب منازل مراجعه می کنند؛ مردم در مناطق زلزله زده در برای رسیدن به آرامش به اجرای این طرح نیاز داشتند که براساس آموزش های لازم در منطقه ارائه شد.

فرشید بیان داشت: نیاز مردم زلزله زده راور به اقلام و امکانات ضروری و حیاتی رفع شده است و این در حالی است که مردم این منطقه نیاز به آمادگی، آموزش و آرامش دارند البته از همان ساعات اولیه زلزله نیروهای هلال احمر در منطقه حضور دارند و نیاز های مردم منطقه را رفع می کنند.

وی با بیان اینکه به غیر از اقلام توزیع شده در ساعات اولیه زلزله، هنوز اگر مردم به چیزی نیاز داشته باشند، توزیع خواهد شد، افزود: به عنوان مثال دیروز چند مورد مراجعه داشتیم که والر آنها با به دلیل عدم استفاده صحیح خراب شده بود و والرهای دیگری در اختیار آنها قرار داده شد.

وی گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در مناطق زلزله زده وجود ندارد اما مردم هنوز آرامش خود را بدست نیاورده و نیروه های هلال احمر در منطقه حضور دارند تا با حضور این نیروها در منطقه مردم آرامش بیشتری را حس می کنند.

وی با تاکید به اینکه نیروهای هلال احمر به طور آماده باش همچنان در مناطق زلزله زده راور وجود دارند، تصریح کرد: نیروهای هلال احمر به انتطارات مردم رسیدگی می کنند و در خدمت مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه تا ساعت ۳ بامداد، امروز ۴۰۱ پس لرزه تا کنون استان کرمان را لرزانده است که ۳۷۹ پس لرزه مربوط به منطقه هجدک بوده است، یادآور شد: نیروهای هلال احمر تا وقتی منطقه به حالت اولیه برگردد در منطقه حضور خواهند داشت به گونه ای که مرکز ستاد نیروهای هلال احمر مناطق زلزله زده در گردنه خراسانی، پایگاه امداد و نجات جاده ای می باشد.

902

کد خبر: 880659

وب گردی

وب گردی