هفته وحدت نماد صلح و دوستی برای پیروان راستین اسلام است

وزیر کشور در پیام تبریک هفته وحدت تاکید کرد: هفته وحدت نماد صلح و دوستی برای پیروان راستین وحقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام است.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی ضمن تبریک سالروز ولادت رسول رحمت، خاتم پیامبران، پیام آور توحید، عزت و سعادت بشر، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و میلاد مسعود امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت به عموم مردم تاکید کرد: هفته وحدت بی تردید نماد وپیام صلح و دوستی برای پیروان راستین وحقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام است.

متن پیام وزیر کشور به شرح زیر است:

سالروز ولادت رسول رحمت، خاتم پیامبران، پیام آور توحید، عزت و سعادت بشر، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و میلاد مسعود امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت را به عموم مردم ایران صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گوییم.

بزرگ مردی که در زمستان جهالت شبه جزیره عربستان طلوع کرد و به یمن ولادتش گیتی معنای «لولاک لما خلقت» افلاک یافت.

حضرت محمد مصطفی (ص) با طلوع پر برکت خود جهان هستی را معنایی دیگر بخشید و مردم مظلوم و آزاده سراسر گیتی را از انوار ملکوتی اسلام عزیز، دین رحمت و شفقت، صلح وعدالت و الهام دهنده و روشنایی بخش بهره‌مند ساخت.

هفته وحدت بی تردید نماد و پیام صلح و دوستی برای پیروان راستین وحقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام است.

یکی از برکات ولادت با سعادت آفتاب حقیقت و طریقت حضرت نبی اکرم (ص) و ستاره امامت و هدایت حضرت امام صادق (ع) نامگذاری هفته اتحاد و همبستگی در میان جهان اسلام می‌باشد.

اهمیت و ضرورت این رویکرد مبارک از سوی جمهوری اسلامی ایران و همچنین درک تحولات کنونی منطقه نیازمند باور واراده جدی و عملی رهبران جهان اسلام است زیرا در سایه اتحاد و همبستگی دشمنان و بد خواهان جهان اسلام منافع خود را از دست رفته می بیند و سعی و تلاش دارند تا با ایجاد اختلاف وتفرقه افکنی میان مسلمانان حیات فریب، کینه و فتنه را درجهان اسلام ایجاد کنند، این در حالیست که آنچه که باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد «وحدت کلمه» و اصل قرار دادن آن در راستای تشکیل امت واحده اسلامی است زیرا استکبار جهانی در جنگ علیه مسلمانان از شگرد تفرقه و تضاد آفرینی گسترده ای استفاده می کند.

وحدت رمز پیروزی مردم و دوری از اختلافات مذهبی امری واجب و ضروری است. تردیدی نیست که هر توفیقی در سایه اتحاد و همدلی تحقق می یابد، بنابر این باید جهت تقویت و پیوند محبت و مودت میان امت اسلامی تلاش کرد و برای زندگی مسالمت آمیز بر اساس احترام متقابل و به دور از تنازع و مجادله مذهبی و قومی کوشید.

امید است توفیق آن را داشته باشیم از الطاف بیکران این ایام مبارک که سراسر شادی و سرور، امید و ایمان است به نحو شایسته ای بهره مند شده و بتوانیم بیش از پیش در جهت وحدت وهمبستگی مردم ایران گام برداریم.

کد خبر: 880672

وب گردی

وب گردی