دستگیری کلاهبردار در پوشش استخدام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در ایلام و شهرستان های تابعه با آگهی استخدامی جعلی از مردم کلاهبرداری می کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ علی جمالی امروز در جمع خبرنگاران گفت: این فرد در محل کار خود در نت سرا با طرح و توزیع فرم های جعلی و با ادعای استخدام رسمی و تبلیغات گسترده و ثبت نام افراد مخصوصاً بانوان مبالغی تحت عنوان هزینه ثبت نام از آنان کلاهبرداری می کرد.

وی افزود: این فرد کلاهبردار که تحت عنوان استخدام در دانشگاه های علوم انتظامی و ارتش تبلیغ می کرد با دادن کدهای رهگیری جعلی اعتماد افراد را جلب کرده بود.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه شخص کلاهبردار توسط پلیس شهرستان دره شهر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده خاطرنشان کرد: متقاضیان استخدام در ادارات دولتی اخبار موثق را از مراجع قانونی پیگیری کنند.

وی ضمن توصیه به شهروندان از آنان خواست تا اطلاعات خصوصی و شخصی خود را در اختیار افراد غیر قرار نداده تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

سرهنگ جمالی در پایان اظهار داشت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه ایی در حوزه های مختلف را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده جرایم رایانه ایی مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس های مردمی گزارش کنند.

گفتنی است افرادی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند برای پیگیری مطالبات خود به اداره اماکن شهرستان دره شهر مراجعه نمایند.

901

کد خبر: 880711

وب گردی

وب گردی