افزایش پذیرش نگهداری معتادان

استاندار تهران گفت: تا کنون برای ۵ هزار معتاد متجاهر فضای نگهداری و ساماندهی در نظر گرفته شده است و این فضا باید به ظرفیت ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر برسد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست استاندار و با حضور علی مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر،فرمانداران تهران،ری و شمیرانات و اعضای شورا برگزار شد.

در این جلسه موضوع واگذاری مرکز شفق محل نگهداری معتادان ماده ۱۶ به بهزیستی مطرح شد و با دستور استاندار مقرر شد تا پایان آذرماه پس از مرمت و بازسازی ساختمان مرکز شفق کار واگذاری و استقرار نیروهای علوم پزشکی،بهزیستی و دستگاه های مرتبط در مجموعه انجام شود.

استاندار تهران در این جلسه با بیان اینکه موضوعات مواد مخدر و اعتیاد از مسائل مهم اجتماعی است که رهبر معظم انقلاب نیز به رفع آن در جامعه تاکید دارند گفت: وزیر کشور نیز بر پیگیری این موضوع به طور جدی تر تاکید دارد و لازم است مراکزی که برای نگهداری معتادان ماده ۱۶ نیاز به تجهیز دارند شناسایی و به سرعت قابل بهره برداری شوند.

وی افزود: هر سه ماه یکبار عملکرد دستگاه های مسئول در حوزه آسیب های اجتماعی از جمله موضوع معتادان بررسی می شود تا به نتایج مشخص دست یابیم.

مقیمی با بیان اینکه معتادان متجاهر پس از جمع آوری باید در مسیر درمان و بازگشت به زندگی عادی قرار بگیرند گفت: در این زمینه نیاز به اراده خود معتادان برای درمان و نیز همکاری دستگاه های متولی داریم.

استاندار ادامه داد: حرفه آموزی و ایجاد کسب و کار برای جلوگیری از بازگشت معتادان به اعتیاد از برنامه های مهمی است که در برنامه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون برای ۵ هزار معتاد متجاهر فضای نگهداری و ساماندهی در نظر گرفته شده است عنوان کرد: این فضا باید به ظرفیت ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر برسد .

مقیمی گفت: شهرداری تهران،علوم پزشکی،دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و بهزیستی خدمات خوبی تاکنون در جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر ارائه داده اند.

استاندار تهران به نیاز اساسی مرمت ساختمان برخی مراکز نگهداری از معتادان براساس استانداردها نیز اشاره کرد.

علی مویدی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این جلسه با بیان اینکه معتاد در بدنه جامعه است و معتاد متجاهر در خیابان ها است گفت: رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر که در ملا عام و خیابان ها حضور دارند و ساماندهی و نگهداری از آنها و بازگشت به زندگی عادی از اولویت ها است.

وی ادامه داد: طی چهارسال گذشته تاکنون شاهد تحرک و شتاب گسترده در جهت ساماندهی معتادان متجاهر در کشور هستیم و اوج این حساسیت در تهران است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ظرفیت سازی برای نگهداری و ساماندهی معتادان در استان تهران طی چهار سال اخیر به بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

705

کد خبر: 880714

وب گردی

وب گردی