بهره مندی ۷۵۰ روستا از خدمات اینترنت تا پایان سال

معاون وزیر ارتباطات گفت: تلاش ما بر این است که تا پایان سال به ۷۵۰ روستا اینترنت ببریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (۱۴ آذرماه) در همایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال اظهارکرد: تعریف دقیق اقتصاد مقاومتی خلق ثروت حداکثری از ظرفیت‌های استانی است.

او افزود: سال گذشته برای خراسان جنوبی یک سبد درآمدی جدید به نام ICT تعریف کردیم که این مؤلفه خود ظرفیت‌های دیگر چون صنایع دستی و گردشگری را ارتقاء می دهد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: باید در بین نیروی انسانی، نیروهای خلاق را کشف کنیم چرا که امروزه توسعه مبتنی بر توسعه ایده‌ها و خلاقیت هاست.

براری ادامه داد: ICT از مهمترین زیر ساخت ‌ های توسعه است چرا که موجب رفاه، بهره وری و ارتقاء کیفیت خدمات می‌شود و برای دولت نیز کاهش هزینه های مردم بسیار مهم است.

او افزود: با استفاده از ICT می‌توان حتی توریسم سلامت و بازار فروش محصولات صنایع دستی را گسترش داد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه اقتصاد ICT ، باید تا پایان برنامه ١٢٠میلیارد تومان درآمد داشته باشد که چون خراسان جنوبی یک درصد جمعیت کشور را دارد یک درصد این درامدزایی باید توسط جوانان این استان صورت گیرد.

برابری با اشاره به اینکه در حوزه اینترنت ثابت و تلفن همراه روستاها مشکلات جدی داریم یاداور شد: تلاش ما بر این است که تا پایان سال به ۷۵۰ روستای دیگر اینترنت ببریم.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 880755

وب گردی

وب گردی