نرم افزار مدیریت بانک خون، معضلات این بخش را به حداقل می رساند

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: نرم افزار مدیریت بانک خون، معضلات موجود در بحث بانک خون را به حداقل ممکن می رساند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ،دکتر مهدی درخشان، سه شنبه در آیین افتتاح بخش های جدید زنان و زایمان و آنژیوگرافی (پرتو نگاری از رگ های خونی) و اندسکوپی (درون بینی) بیمارستان شهید بهشتی شیراز افزود: یکی از بزرگترین معضلات امروز در بحث بانک خون در همه جای دنیا این است که در پاره ای موارد خونی که به بیمار تزریق می شود مشکلاتی را برای او ایجاد می کند که با کمک این نرم افزار که توسط حوزه درمان تامین اجتماعی شیراز طراحی شده امکان اشتباه به صفر می رسد.
وی، نرم افزار بانک خون را یک نرم افزار منحصر به فرد در کشور دانست و بیان داشت: با استفاده از این نرم افزار تمام فرایندهای کاغذی از جمله درخواست پزشک، آزمایشگاه و بانک خون حذف می شود و همه چیز در این نرم افزار ثبت می شود و از قابلیت تهیه گزارش از روند کار نیز برخوردار است.
او افزود: این نرم افزار پس از اینکه در استان فارس به طور کامل عملیاتی شد قابلیت استفاده در کل کشور را دارد.
درخشان، ضمن تاکید بر لزوم توسعه فناوری اطلاعات (IT) در مجموعه سازمان تامین اجتماعی با توجه به وسعت کار، خدمات رسانی و گستردگی آن گفت: خدمات تامین اجتماعی باید در قالب نزم افزاری ارایه شود تا مردم بتوانند بدون مراجعه حضوری، در حوزه بیمه ای و درمان، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: در سال های قبل به توسعه فناوری اطلاعات در تامین اجتماعی بهای چندانی داده نشده و به همین سبب در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی در بحث ارایه خدمات الکترونیکی از بسیاری بخش های خصوصی یا دولتی عقب تر است.
وی ادامه داد: اما ظرف سال های اخیر تلاش زیادی شده که به این مهم پرداخته شود و در چهار سال گذشته بحث نهضت فناوری اطلاعات در سازمان تامین اجتماعی مطرح شد.
درخشان در بخش دیگری از مطالب خود، استان فارس را با توجه به قدمت، جایگاه و تعداد بیمه شدگان آن نیازمند توجه بیشتر در حوزه درمان دانست و افزود: تنها بیمارستان تامین اجتماعی در این استان بیمارستان شهید بهشتی است و ضروری است بیمارستان جدید که قرار است جایگزین این بیمارستان شود هرچه زودتر ساخته شود.
وی گفت: این بیمارستان جدید از نظر ظرفیت دارای400 تخت است و مراحل نهایی قرارداد اجرا توسط یک شرکت خارجی را سپری می کند.
او افزود: بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید بهشتی به لحاظ امکانات وضعیت بسیار خوبی برای آن پیش بینی شده و از نظر کیفیت هم نخستین بیمارستان نسل جدید (هوشمند) در کشور خواهد بود.

705

کد خبر: 880764

وب گردی

وب گردی