۲۰ درصد فرش دستباف صادراتی کشور به خارج از قم تأمین می‌شود

استاندار قم گفت: ۲۰ درصد از حجم کل فرش دستباف صادراتی قم به خارج از کشور را استان قم تأمین می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، سید مهدی صادقی ظهر امروز در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم که در مرکز همایش‌های بعثت فرهنگسرای جوان در قم برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت فرش قم در شرایط کنونی در حال‌ و روز مناسبی قرار ندارد.

وی افزود: در مورد فرش باید تمام مسئولان از موضع بدهکاری سخن بگویند چراکه در زمینه فرش اجحاف شده و وضعیت فرش در استان را در شرایطی نامناسب قرار داده است.

استاندار قم گفت: تلاش مسئولان استان همیشه بر این اصل استوار بوده که از هیچ تلاشی در زمینهٔ رونق فرش و رسیدگی به مطالبات فرش دریغ نکنند اما باید برنامه‌هایی در این زمینه اجرا شود تا مشکلات فرش دستباف در قم به‌درستی برطرف شود.

صادقی تصریح کرد: موضوع فرش یک مبحث ملی بوده که با تاریخ و فرهنگ ملت ایران گره‌خورده و لازم است تا برای رونق بیشتر این عرصه از فعالیت‌های اقتصادی تعامل بین دستگاه‌های مختلف استانی بیشتر از گذشته شود.

استاندار قم با تأکید بر اهمیت حمایت از صنعت فرش در قم عنوان کرد: بافنده‌های فرش دستباف نقش محوری و اصلی را در رونق و گسترش فرش دستباف را بر عهده‌ دارند که شایسته است بیشترین حمایت‌ها از این افراد انجام گیرد همچنین باید برای صادرات این محصول نیز دولت حمایت و تسهیلات لازم را انجام دهد تا شاهد شکوفایی دوباره صنعت فرش در کشور و در استان قم شویم.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت دولت در کم‌شدن هزینه‌های تمام‌شده فرش دستباف تصریح کرد: بهترین کمکی که دولت می‌تواند در زمینهٔ فرش دستباف داشته باشد این است که تمهیداتی را اجرا و عملیاتی کند تا هزینه‌های تمام‌شده فرش هر چه می‌تواند با قیمت کمتری تمام‌ شده تا علاوه بر رغبت بر خرید توسط مردم، مسائلی رقابتی آن نیز از بین برود.

صادقی تأکید کرد: نمایشگاه قم با اعتباراتی که در نظر گرفته‌شده با شکل کاملاً مناسب و درخور شأن شهر قم تکمیل خواهد شد و از این‌رو نگرانی‌های موجود در آینده‌ای نزدیک کاملاً برطرف می‌شود همچنین مشکل مالیاتی فرش دستباف در چهارچوب قانون حل خواهد شد و در این زمینه در مشکلات کنونی برطرف می‌شود.

استاندار قم گفت: فرش قم در سطح ملی و جهانی جایگاه خاصی دارد و 20 درصد از صادرات فرش دستباف کشور به خارج از قم تأمین می‌شود که بسیار ارزشمند بوده که باید تقویت شود.

901

کد خبر: 880770

وب گردی

وب گردی