جلالی: سایپا بهتر از ما بود و پیروز شد/به کی‌روش حق می‌دهم؛ باید برای تیم ملی انعطاف داشته باشیم

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: تیم حریف بهتر از مهره‌های موثر در حمله خود استفاده کردند اما ما در حمله قدرتی نداشتیم.

به گزارش ایسکانیوز، مجید جلالی در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل سایپا در خصوص این بازی گفت: بازی بدی انجام ندادیم. تیم حریف بهتر از مهره‌های موثر در حمله خود استفاده کردند اما ما در حمله قدرتی نداشتیم. در بازی‌های اخیر هم به همین دلیل نتیجه نگرفتیم. ۲ محروم و چند مصدوم داشتیم.

وی ادامه داد: در بازی امروز شرایط به گونه‌ای نبود که ما بازنده باشیم. حتی در دقایقی از بازی هم برتری محسوسی نسبت به تیم سایپا داشتیم.

سرمربی تیم پیکان در خصوص اینکه آیا انتظاراتش درباره پیکان تا پایان نیم فصل لیگ برتر برآورده شد یا نه افزود:از نظر کاری شرایط ما بد نبود. البته می‌توانستیم بهتر از این عمل کنیم. ما نیازمند ترمیم کردن تیم هستیم و امیدوارم بتوانیم کاری خودمان را به خوبی پیش ببریم.

جلالی درباره اینکه کارلوس کی‌روش خواستار حضور بازیکنان تیم ملی بعد از هر بازی در اردوی تیم ملی شده اظهار داشت: وقتی تیمی به جام جهانی می‌رود و این انتظارات وجود دارد باید به مربی تیم ملی حق داد. البته وقتی شما در ۵ ماه ۱۱ بازی انجام می‌دهید و بعد دز ۱۰ روز ۴ بازی انجام می‌دهید این مسائل به تیم‌ها فشار وارد می‌کند. البته حرفی هم نیست اما تیم من را دیدید. در بازی با استقلال هم دیدید. وقتی هر ۴ روز بازی می‌کنیم و ۲ محروم هم به دلیل سوت‌های داور می‌دهیم شرایط سخت می‌شود. من که بازیکن زیاد ندارم. ۳ بازی انجام می‌دهیم بعد نزدیک به یک ماه لیگ تعطیل می‌شود. کیفیت بازی‌ها را هم دیدید. به عنوان یک مربی باید چه کاری انجام دهم؟ البته اعتقاد دارم این شرایط ارزشش را دارد. وقتی می‌خواهیم تیم ملی به جام جهانی برود و با قدرت در این بازی‌ها ظاهر شویم این مسائل ارزشش را دارد. باید همه ما همکاری کنیم چرا که سربلندی در این بازی‌ها ارزشش را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود جلسه هم اندیشی با مربیان باشگاهی در این باره انجام می‌شد گفت: این کارها برای بخش‌های دیگر است. در نهایت وظیفه همه ما این است که به خاطر تیم‌ملی انعطاف به خرج دهیم. هیچ چیزی در دنیای فوتبال از جام جهانی مهم تر نیست. از طرفی تیم ملی ما هم تیمی قابل حسابی است. گروه ما هم بد نیست. اگر من هم ۷ سال مربی تیم ملی افغانستان بودم و با تیم ملی ایران بازی داشتیم آن بازی را راحت نمی‌‌باختم.

سرمربی پیکان خاطرنشان کرد: این گروه در جام جهانی برای ما یک فرصت است. مربی ما ۷ سال است در این تیم کار می‌کند و تیم ملی کشورش (پرتغال) را به خوبی می‌شناسد. این یک امتیاز بزرگ است. تیم مراکش که از تیم ملی نیجریه در جام جهانی 2014 قوی تر نیست. به نظرم در این شرایط تعطیلی بازی‌ها ارزشش را دارد. تجربه نشان داده که تیم ملی هر زمان به اردو رفته تیم ما بهتر شده است و تعطیلی لیگ در این شرایط عیبی ندارد.

جلالی در مورد اینکه آیا تیم ملی شانس صعود به مرحله بعد را دارد یا نه افزود: نباید توقع صعود از تیم ملی را داشته باشیم. البته این را هم بگویم که شانس داریم. در این ۳ سال اخیر ما با تیم کره جنوبی به صورت رفت و برگشت بازی کردیم و این تیم اسیر ما بود و حتی در بازی با روسیه هم دیدیم که تیم خوبی هستیم. چیزی که از تیم ملی می‌بینیم ما را به داشتن یک تیم خوب امیدوار می‌کند. می‌توان به این تیم امیدوار بود اما نباید آنها را زیر فشار برد. البته در این رقابت‌ها بازی اول حکم فینال را دارد. بازی با اسپانیا هم خیلی سخت است و شاید مثل بازی با آرژانتین در جام جهانی 2014 باشد که در آن عالی بازی کردیم.

وی ادامه داد: البته تیم پرتغال در بازی های مقدماتی حتی به تیم‌های متوسط هم امتیاز داده است و از طرفی هم مربی ما این تیم را به خوبی می شناسد و از جزییات این تیم و بازیکنانش به خوبی باخبر است. این یک امتیاز بزرگ برای ما محسوب می‌شود و این مسائل باعث می‌شود که بگویم شانس داریم اما نباید تیم ملی را زیر فشار ببریم.

جلالی در پایان گفت: مدل بازی‌های مراکش مثل تیم‌های آفریقایی نیست و این تیم مثل تیم‌های اروپای غربی بازی می‌کند. این برای ما یک شانس است که مربی ما این تیم‌ها را می‌شناسد. این‌ها را در ذهنم که می‌بینم می‌گویم در این گروه شانس داریم که صعود کنیم و به همین دلیل این تعطیلات ارزشش را دارد.

602

کد خبر: 880786

وب گردی

وب گردی