پخش بزرگترین مولودی خوانی جهان اسلام از صدا و سیمای مرکز کردستان به مناسبت روز میلاد پیام اکرم (ص)

مدیرکل صدا و سیمای کردستان در رابطه با برنامه های ویژه مخصوص روز میلاد پیامبر اکرم (ص) در هفته وحدت گفت: برنامه های ویژه امروز با نام «بیانی باش» و «چریکه شو» از سیمای این مرکز پخش خواهد شد.

ابوالقاسم امان الهی با بیان این که در صدا و سیما کردستان ویژه برنامه های خاصی در رابطه با «هفته وحدت» به صورت صدا، سیما و خبر اجرا شده است، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: برنامه «چریکو شو» 98 درصد مخاطب و پربیننده ترین برنامه صدا و سیمای کردستان تا به کنون بوده و همچنین در برنامه های رادیویی از جمله دف نوازی، منقبت و معرفی اهل بیت و حضرت رسول و آشنایی با مقاطع مختلف زندگی حضرت رسول (ص) داشته ایم.

مدیر کل صدا و سیمای کردستان تصریح کرد: در بخش گزارش, گزارشات خوبی از مراسم مولودی خوانی از اقصی نقاط استان داریم که در شبکه های استانی منعکس و همچنین برای شبکه های سراسری ارسال کرده ایم.

وی ادامه داد: هر ساله یک مولودی خوانی بزرگی داریم که به لحاظ کثرت جمعیت در جهان اسلام بزرگترین مولودی خوانی است که در آن شعرهای بهاالدین شمس قریش که یکی از عرفای کُرد متاخر و معاصر است قرائت می شود؛ این اشعاری که توسط شمس قریش نوشته شده است مولودنامه و معراج نامه در رابطه با ولادت و معراج حضرت رسول (ص) است که در تمام شبکه های استانی و ملی از جمله شبکه شما و چهار پخش شده است.

امان الهی همچنین گفت: مهمانانی در روز میلاد حضرت رسول (ص) معمولا از تحصیل کرده ها، دانشگاهی ها و حوزوی های اهل سنت و معتمدین و کسانی که سال های سال در تکیه های مختلف زحمت کشیده اند در برنامه دعوت کرده ایم و حضور پیدا می کنند.

وی در رابطه با برنامه های ویژه مخصوص روز میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: برنامه های ویژه امروز با نام «بیانی باش» و «چریکه شو» است که از سیما پخش خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیما کردستان بیان داشت: از برنامه های امروز رادیو می توان برنامه رادیویی مشترک میان خراسان شمالی و سنندج به نام گلباران اشاره کرد که زمان پخش این برنامه ساعت 11-12 ظهر است.

همچنین امان الهی در پایان با اشاره به روز دانشجو گفت: برنامه های مختلفی برای مخاطبان جوان در نظر داریم تا در صورت آشنا نبودن با تاریخ 16 آذر بتوانیم این روز را برای آنها ترسیم کنیم.

وی گفت: برای دانشجویان عزیز یادآوری کنیم که بتوانند در کنار خواندن درس هایشان نسبت به مسائل اجتماعی به سیاست روز بی تفاوت نباشند و نسبت به مسائل روز منطقه و دنیا آشنا باشند تا بتوانند هدف گذاری برای آینده شان داشته باشند.

901

کد خبر: 880867

وب گردی

وب گردی