پیش‌بینی برف و یخبندان در اردبیل/دمای هوا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از پیش‌بینی یخبندان در این استان طی روزهای آتی خبر داد.

علی دولتی مهر صبح چهارشنبه در حاشیه بررسی نقشه‌های هواشناسی اردبیل به خبرنگار مهر گفت: سامانه ناپایداری وارد استان اردبیل شده که از بعدازظهر روز چهارشنبه منجر به افت شدید دما خواهد شد.

وی افزود: با تشدید فعالیت سامانه پیش‌بینی شده بارش باران در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله سوار، گرمی و مشگین شهر آغاز شود.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا از روز پنج‌شنبه تا شنبه هفته آینده ادامه داد: با توجه به کاهش ۱۲ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا بارش برف در ارتفاعات نیز دور از انتظار نیست.

دولتی مهر تأکید کرد: حجم بارش برف مورد انتظار در مناطق مرکزی، جنوبی و ارتفاعات استان ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر، مناطق کوهستانی ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر و مناطق شهری دو تا شش سانتی‌متر است.

وی با بیان اینکه این میزان بارش برف و کاهش دما منجر به یخبندان در مناطق مرکزی و جنوبی اردبیل خواهد شد، اضافه کرد: به ویژه یخبندان در روزهای جمعه و شنبه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان به لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افق اشاره و تأکید کرد: این وضعیت جوی ایجاب می‌کند که رانندگان با اطلاع از شرایط جوی و به همراه داشتن تجهیزات ایمنی سفر کنند.

دولتی مهر به خروج سامانه بارش از روز جمعه اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود از هفته آینده وضعیت جوی با افزایش دما همراه شود.

902

کد خبر: 880966

وب گردی

وب گردی