تنها ۶ نفر از مصدومان زلزله گیلان در بیمارستان بستری هستند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان با بیان افزایش مصدومان حادثه زلزله در گیلان به ۳۰ نفر گفت: اغلب مصدومان زلزله به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند و تنها ۶ نفر در مراکز درمانی بستری هستند که حال آن‌ها خوب است.

به گزارش ایسکانیوز،پیمان اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، با ارائه آخرین آمار مصدومان زلزله استان گیلان اظهار داشت: آمار مصدومان حادثه زلزله گیلان تا این لحظه به 30 نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان اعلام کرد: مصدومان شامل 4 مرد و 9 زن در بیمارستان امینی لنگرود، 3 مرد در بیمارستان نیکوکار املش و 2 مرد و 1 زن در بیمارستان شهید انصاری رودسر بستری و مورد مداوا قرار گرفتند.

اسدی دیگر مصدومان حادثه زلزله گیلان را عنوان کرد و بیان داشت: تعداد 1 مرد و 7 زن در بیمارستان سیدالشهدا(ع) لاهیجان، تعداد 2 نفر شامل یک مرد و یک زن در بیمارستان شفای لاهیجان و 1 نفر زن هم در بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه بستری و مداوا شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان عنوان کرد: کم سن ترین مصدوم در میان مصدومان زلزله اخیر گیلان که به مراکز درمانی مراجعه کرده است 18 ساله و مسن ترین آن‌ها نیز یک زن 80 ساله بوده است.

وی در مورد وضعیت مصدومان بستری شده در بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: اغلب مصدومان زلزله به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند و تنها 6 نفر از این تعداد در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بستری هستند که حال عمومی آن‌ها خوب است.

اسدی با بیان اینکه کل نیروهای اورژانس گیلان در آماده باش کامل هستند اظهار داشت: از لحظه نخست وقوع این زلزله کل نیروها به‌همراه 61 پایگاه شهری و جاده‌ای با تمام تجهیزات خود در آماده باش کامل قرار گرفتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان عنوان کرد: در شب وقوع حادثه زلزله نیز ریاست مرکز فوریت‌های پزشکی از پایگاه‌های لنگرود و اورژانس بیمارستان شهید امینی لنگرود بازدید کردند.

وی ضمن توصیه به مردم در زمان وقوع چنین حوادثی گفت: از مردم تقاضا داریم در زمان وقوع چنین حوادثی برای خروج از منزل عجله و شتاب نکنند زیرا بیشترین علت وقوع حادثه برای مصدومان زلزله اخیر پیچ خوردگی مچ پاها و صدمه به اندام‌های تحتانی بوده است.

902

کد خبر: 881008

وب گردی

وب گردی