تمدن نوین اسلامی راهبرد بازگشت وحدت به جامعه اسلامی است

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، تمدن نوین اسلامی را به عنوان یک راهبردی بی‌بدیل برای بازگشت وحدت به جوامع اسلامی معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدباقر خرمشاد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در دومین روز کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در کمیسیون «نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب مذاهب در تشکیل تمدن نوین اسلامی» با طرح این سوال که چرا امت اسلامی در شرایط امروز باید به تمدن نوین اسلامی بازگردد، گفت: دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد. شرایط داخلی کشورهای اسلامی امروزه در یک بحران جدی رنج می‌برند که به آن بحران هویت می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی جوانان این سؤال را مطرح می‌کنند که ما کیستیم، پاسخی روشن برای آنها وجود ندارد. یکی از پاسخ‌هایی که می‌تواند هویت را قدرتمندانه به آنها بازگرداند، بازگشت به تمدن نوین اسلامی و تلاش برای تحقق آن است.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی راهبردی برای غلبه بحران مذکور است، عنوان کرد: در شرایط بین‌الملل وضعیت به گونه‎‌ای است که باید گفت جهان در حال غبار است و نظم جدیدی شکل نگرفته است. روال تک‌قطبی نیز با محوریت آمریکا شکل نگرفت و نخواهد گرفت.

خرمشاد با بیان اینکه تمدن‌های غیر غربی هم شاهد بیداری تمدن هستند، گفت: جهان اسلام چاره‌ای جز احیای تمدن نوین اسلامی ندارد.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی یادآور شد: شرایط امروزه جهان اسلام اقتضاء می‌کند که تمدن نوین اسلامی را به عنوان یک راهبرد انتخاب کنید. در سال‌های اخیر تفکر وهابیت منجر به تولید تکفیر شد. راه حلی که برای مقابله با این جریان وجود دارد، پرداختن به تمدن نوین اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه تمدن نوین اسلامی راهبردی بی‌بدیل برای بازگشت وحدت به جامعه اسلامی است، گفت: وظیفه ما این است که در شرایط داخلی و بین‌المللی همه را به مفهوم تمدن نوین اسلامی دعوت کنیم تا در آینده دستمان خالی نباشد.

503

کد خبر: 881111

وب گردی

وب گردی