نحوه برگزاری روز دانشجو در آموزشکده سما سرپل ذهاب/گام بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بعد از زلزله

دبیر شورای سیاستگذاری آموزشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی سرپل ذهاب توضیحاتی پیرامون آخرین وضعیت این آموزشکده و برپایی کلاس ها بعد از زلزله ارائه داد.

سیروس احمدی دبیر شورای سیاستگذاری آموزشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی در سرپل ذهاب درباره آخرین وضعیت دانشجویان بعد از زلزله در منطقه سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: سما دانشگاه آزاد سرپل ذهاب دارای رشته های مکانیک، حسابداری، تربیت بدنی، معماری و آموزش ابتدایی است و اکنون با توجه به تخریب ساختمان آموزشکده دانشگاه آزاد برای تشکیل کلاسها کانکس برپا کرده ایم و داخل کانکس کلاسها برگزار می شود.

تعداد کانکس ها کم است

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد کانکس‌ها کم است و دوباره تعدادی کانکس قرار است ارتش در اختیار ما قرار دهد و قرار بر این است که 7-8 کانکس در اختیار ما قرار دهند .

از دانشجویان در زلزله کشته نداشتیم

وی افزود: در حال حاضر 5 کانکس داریم و شیفت صبح در آنها کلاس برگزار می شود و دانشجوبان و اساتید در سر کلاس حاضر می شوند. خوشبختانه از دانشجویان دانشگاه آزاد سرپل ذهاب در زلزله کشته نداشتیم.

پنجم آذر کلاس ها آغاز شده است/کلاس ها دایر است

احمدی در ادامه درباره تاریخ دقیق شروع کلاس ها در دانشگاه آزاد منطقه سر پل ذهاب گفت: دو هفته‌ است که کلاس‌ها شروع شده است یعنی دقیقاً از 5 آذر آغاز شده است و دانشجویان با توجه به اینکه بعد از زلزله از کلاس‌ها عقب ماندند در چادر و کانکس زندگی می کنند و در شرایط سختی قرار دارند اما با وجود همه این مشکلات کلاس‌ها دایر است و مشکلی نداریم.

دو کانکس برای انجام امور اداری اختصاص دادیم

دبیرشورای سیاستگذاری سما استان خاطر نشان کرد: دو کانکس برای انجام امور اداری اختصاص دادیم. کانکس‌ها سی متری است و با ارتش رایزنی کردیم ،ارتش کانکس‌های خوبی دارد که میتواند در اختیار ما قرار دهند. یک تعداد کانکس ها هم 18 متری است که فضای چندان مناسبی ندارند.

وی در ادامه گفت: منطقه سر پل ذهاب آسیب و خسارت بسیار زیادی دیده است که متاسفانه بسیار وحشت آور است و بعضی از مدارس هم حتی هنوز بازگشایی نشده اند و حتی بسیاری از مردم در حیاط مدارس اسکان داده شده اند اما با وجود تمام مشکلات دانشگاه آزاد فعالیت خود وتشکیل کلاس ها را همچنان ادامه می دهد .

پرداخت وام به دانشجویان زلزله زده در دستور کار است

احمدی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانشجویان گفت: بعد از وقوع زلزله دکتر رهبر دستور اعمال تخفیف قابل توجه در شهریه دانشجویان را صادر کردند و همچنین پرداخت وام یک میلیون تومان داشتیم و پرداخت وام قرض الحسنه از بانک ملی به همه دانشجویان در دستور کار است.

دبیرشورای سیاستگذاری سما استان کرمانشاه در ادامه درباره وجود خوابگاه و امکانات رفاهی دانشجویان دانشگاه آزاد منطقه سر پل ذهاب تصریح کرد: هیچ درخواستی مبنی بر تامین خوابگاه از قبل وجود نداشته است و دانشجویان بیشتر دانشجویان محلی بودند یا کسانی که رفت و آمدشان حدفاصل بین روستا تا شهر 20 دقیقه بوده است.

وی گفت: ساختمان دانشگاه حدود 6 هزار متر مربع بود که اجاره کرده بودیم و دو ساختمان آموزشی در اختیار ما بوده است و یک کارگاه مکانیک و معماری، کلی تجهیزات داشتیم که متاسفانه بخش زیادی از آن خراب شده است .

نحوه برگزاری روز دانشجو در سرپل ذهاب

احمدی درباره نحوه برگزاری روز دانشجو در دانشگاه آزاد سر پل ذهاب گفت: با توجه به شرایط موجود برای برگزاری مراسم مربوط به روز دانشجو مکان خاصی نداریم اما سعی می‌کنیم با هدایای مختصری حداقل بتوانیم دانشجویان را در این شرایط خوشحال کنیم چون جمع کردن همه دانشجویان دراین شرایط خیلی سخت است و عبور و مرور در شهر ممکن نیست.

در کمک رسانی های بعد از زلزله دانشگاه آزاد نقش پررنگی داشت

وی با بیان اینکه در بلوارها و خیابانها مردم چادر دارند و هنوز بطور کامل ساماندهی نشده اند گفت: ما بسته حمایتی برای دانشجویان در نظر گرفته ایم که شامل اقلام خوراکی نیز می شود. همچنین در کل در کمک رسانی های پس از زلزله دانشگاه آزاد نقش بسیار پررنگی داشت در چندین مرحله اقلام دارویی توزیع کردیم، امداد رسانی داشتیم به لحاظ تامین گرمایشی و اقلام خوراکی از جمله ، پتو، آذوقه و خشکبار واقعاً دانشگاه آزاد گام بزرگی را توانست بردارد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: در تمامی مدت آقای دکتر قنبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در منطقه مستقر بودند و شب‌ها در چادر بودند و خدا را شکر می‌کنم که با حداقل توانمان توانستیم نمود خوبی از دانشگاه آزاد را در این شرایط در منطقه داشته باشیم.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 881125

وب گردی

وب گردی