۲۲۱ مصدوم زلزله کرمانشاه همچنان  بستری هستند/در مدت پس از زلزله 1830 عمل جراحی انجام شد

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار "مصدوم" زلزله کرمانشاه در مراکز درمانی پذیرش شدند، گفت: هنوز 221 نفر "بستری" هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی امروز (15 آذرماه) در حاشیه افتتاح بیمارستان موقت "بانگر" سرپل‌ذهاب در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی این بیمارستان ظرف 12 روز، گفت: با توجه به نیاز منطقه و آسیب بیمارستان سرپل ذهاب جهاد گران عرصه سلامت استان کرمانشاه توانستند ظرف 12 روز این بیمارستان را راه اندازی کرده و آماده جایگزینی موقت بیمارستان سرپل ذهاب کنند.

وی افزود: این بیمارستان 50 تخت خوابه شامل شش بخش، دو اتاق عمل مجهز و چهار تخت ICU و CCU است.

وی افزود: همچنین اتاق زایمان مجهز و هشت تخت زایمان به همراه دستگاه های سی تی اسکن و سونوگرافی در این بیمارستان مستقر است. با تجهیزات موجود، بیمارستان آماده پاسخگویی روزانه به چهار هزار مراجعه سرپایی در سرپل ذهاب است.

قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تنها مشکل در بخش دیالیز است که هم اکنون از امکانات قصرشیرین استفاده می‌شود و ظرف سه هفته آینده کار دیالیز نیز در سرپل ذهاب انجام می‌شود. کلینیک تخصصی جدیدی نیز در حال تکمیل است که ظرف دو هفته آینده افتتاح می‌شود. با انجام این اقدامات عملا ارائه خدمات درمانی شهرستان به شرایط عادی برمی‌گردد.

وی بیان اینکه پیش از زلزله بیمارستان سرپل ذهاب با 50 تخت و ضریب اشغال 53 درصدی فعالیت می‌کرد، گفت: بیمارستان موقت فعلا جوابگو است و اگر کمبودی باشد در کمترین زمان رفع می‌کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در ادامه اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان در مناطق زلزله زده را کاری بزرگ خواند و افزود: در زلزله اخیر 14 هزار و 695 مصدوم پذیرش شدند. هم اکنون 221 نفر از مصدومین زلزله بستری هستند. همچنین طی مدت پس از زلزله 1830 عمل جراحی انجام شده که کار بی نظیری است.

700

کد خبر: 881128

وب گردی

وب گردی