چی بخریم ؟چی نخریم ؟ / راهنمای خرید بخاری برقی + قیمت

اگر قصد خرید بخاری برقی را دارید باید به نکاتی توجه کنید تا انتخاب مناسبی برای روزهای سرد زمستان داشته باشید.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اگر در روزهای سرد زمستان قصد خرید بخاری برقی را دارید باید به نکته های زیر توجه کنید. بخاری های برقی دارای انواع مختلفی از جمله المنتی، هالوژنی و رادیاتورهای روغنی هستند.

بر اساس این گزارش بخاری های المنتی نوع معمول بخاری های برقی بوده که حرارت ایجاد شده در آن از طریق عبور جریان برق از المنت دستگاه به وجود می آید، در برخی مدل های این نوع بخاری، به منظور انتقال سریع تر جریان هوای گرم به محیط از یک یا چند فن استفاده شده است.

همچنین بخاری های هالوژنی که نوع دیگری از انواع بخاری های برقی هستند که در آن برای ایجاد حرارت در این نوع از بخاری های برقی به جای المنت از لامپ های هالوژنی استفاده شده است. مزیت این نوع بخاری، مصرف کم تر آن ها بوده ولی از نظر قدرت حرارتی از نوع المنتی ضعیف تر هستند. همچنین ایجاد نور نسبتاً زیاد به هنگام روشن بودن دستگاه ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد.

این گزارش می افزاید رادیاتورهای برقی (روغنی) نوع جدیدتری از بخاری های برقی هستند که در سال های اخیر وارد بازار شده است. محفظه داخلی این رادیاتورها توسط روغن مخصوص پر شده است که موجب انتقال حرارت از پره های دستگاه به تمام نقاط رادیاتور می شود.

بر اساس این گزارش توان حرارتی در بخاری های برقی نشان دهنده حداکثر توان حرارتی بخاری بوده که برحسب وات نشان داده می شود.

گفتنی است ترموستات در بخاری های برقی ابزاری است که با استفاده از این سیستم می توانید دمای محیط را به میزان دلخواه ثابت نگه دارید. کارکرد این سیستم به این صورت است که بعد از روشن کردن بخاری، زمانیکه دمای محیط به میزان مورد نظر رسید، آن را فعال کرده تا در صورت کاهش دما، دستگاه به صورت اتوماتیک روشن شود و پس از رسیدن به دمای تنظیم شده دوباره خاموش می شود. این عملکرد نقش مهمی در کاهش مصرف برق خواهد داشت.

همچنین ویژگی قابلیت تنظیم دما امکان تنظیم میزان قدرت حرارتی دستگاه را فراهم می کند.

گفتنی است در بعضی از مدل های بخاری برقی فن تعبیه شده است که موجب انتقال بهتر حرارت به محیط می گردد.

لازم به ذکر است که قطع کن ایمن در بخاری های برقی به این منظور است که در صورتیکه درجه حرارت بخاری به هر دلیلی مانند افتادن بر روی زمین و یا بسته شدن مجاری عبور هوا بیش از حدّ مجاز بالا رود، این سیستم به صورت اتوماتیک جریان برق را قطع کرده و بخاری خاموش می شود.

401


***چی بخریم ؟

بر اساس این گزارش برای خرید بخاری برقی در بازار گزینه های متفاوتی پیش روی خریداران است که با توجه به فضای مناسب می توانند گزینه مطلوب را انتخاب کنند.

پیشنهاد اول ما برای خرید هیتر برقی، هیتر برقی مه پویا با قیمت ۸۲ هزار و ۹۰۰ تومان است که در روزهای سرد میتواند گرما بخش خانه های شما باشد.

همچنین بخاری برقی کرستون با قیمت ۹۹ هزار تومان میتواند گزینه بعدی برای روزهای سرد زمستان باشد.


این گزارش می افزاید فن هیتر آراسته، باقیمت ۱۱۰ هزار تومان و فن هیتر پارس خزر با قیمت ۱۲۰ هزار تومان می توانند گزینه های بعدی برای انتخاب بخاری باشند.

اگر قصد پرداخت هزینه بیشتری را دارید هیتر برقی وستینگهاوس با قیمت ۱۳۱ هزار تومان و فن هیتر تک الکتریک با قیمت ۱۳۹ هزار تومان میتوانند انتخاب مناسبی باشند.

این گزارش می افزاید در روزهای سرد زمستانی بخاری کانوکتر پارس خزر با قیمت ۱۴۹ هزار تومان و بخاری برقی فن دار برفاب با قیمت ۱۸۰ هزار تومان و نیز بخاری برقی هالوژنی سانی با قیمت ۲۵۹ هزار تومان میتوانند انتخاب مناسبی برای گرما بخشیدن به خانه یا محیط کار شما باشند.

401

کد خبر: 881140

وب گردی

وب گردی