تکذیب شایعه شیوع آنفلوآنزای پرندگان در کرمان

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمان گفت: شایعه شیوع آنفلوآنزای پرندگان در کرمان صحت ندارد .

به گزارش ایسکانیوز، رشیدی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از وجود کانون آنفلوآنزای پرندگان در استان کرمان گزارش نشده است ، گفت: شایعه شیوع آنفلوآنزای پرندگان در کرمان صحت ندارد.

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه همه ورودی‌های استان کرمان به همت نیروی انتظامی کنترل می‌شود گفت: اقدامات پیشگیرانه از جمله آموزش به مرغداران نیز در دستور کار است که اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر پرنده آلوده به استان وارد شود، این بیماری به سرعت منتقل می‌شود افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود کانون آنفلوآنزای پرندگان در استان کرمان گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با مشاهده موردی از این بیماری به شماره 1512 به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر هیچ نگرانی در استان کرمان وجود ندارد.

رشیدی با بیان اینکه مردم مرغ خود را از مجاری رسمی و دارای مجوز تهیه کنند گفت: خرید از دوره‌گردانی که در ورودی شهرها اقدام به فروش مرغ می‌کنندرا منع کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان‌های همجوار نیز هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان گزارش نشده و جای خوشحالی دارد افزود: سال گذشته دو کانون در استان کرمان شناسایی شد که بلافاصله اقدامات معدوم‌سازی انجام شد.

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمان مرغداران استان باید اقدامات نظارتی و مراقبتی خود را بیشتر کنند تاکید کرد: فصل سرما مخاطراتی دارد که مرغداران باید با انجام اقدامات مراقبتی از انواع بیماری‌ها پیشگیری کنند.

901

کد خبر: 881217

وب گردی

وب گردی