بارش برف و باران در تهران  و بیشتر شهرهای کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و وزش باد شدید، پدیده کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها برای مناطق کوهستانی در دو روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا احمد وظیفه با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور، گفت: روز پنج‌شنبه در شمال‌غرب، غرب، استان‌های واقع در جنوب ارتفاعات البرز، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و برخی نقاط مرکز، جنوب غرب و جنوب کشور بارش باران و برف، وزش باد در بعضی ساعات وزش باد شدید و کاهش دما رخ خواهد داد که در مناطق جنوبی‌تر، گاهی همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی با اشاره به شدت بارش‌ها در این روز در غرب کردستان، برخی نقاط استان‌های کرمانشاه و ایلام، شمال خوزستان، استان‌های لرستان، گیلان و غرب مازندران اظهار کرد: روز جمعه فعالیت این سامانه عمدتا در سواحل شرقی خزر و شمال شرق کشور خواهد بود و برای شرق کشور نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در این روز در شرق مازندران، استان گلستان و خراسان شمالی است. این سامانه اواخر روز جمعه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی برای روز پنج‌شنبه و جمعه وزش باد شدید در غالب مناطق کشور به ویژه در نیمه شرقی پیش‌بینی کرد و افزود: وزش باد در نیمه شرقی همراه با گرد و خاک خواهد بود. همچنین دریای خزر در روزهای پنج‌شنبه و جمعه و خلیج فارس روزهای جمعه و شنبه مواج پیش بینی می‌شود.

وظیفه در ادامه تصریح کرد: لازم به ذکر است به سبب وزش باد شدید بر روی عراق، روز پنج‌شنبه پدیده باد و گرد و خاک در استان‌های واقع در جنوب غرب از جمله ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

وی همچنین درباره وضعیت هوای تهران گفت: وضعیت هوای تهران امروز نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش باران و برف و وزش باد و در اواخر وقت با وزش باد شدید همراه خواهد بود. همچنین در روز جمعه هوای تهران کمی ابری، همراه با وزش باد و در بعضی ساعات همراه با وزش شدید و در روز شنبه نیز ابری و با وزش باد خواهد بود. بیشینه هوای تهران در روز جمعه 5 درجه و کمینه آن 2 خواهد بود.

700

کد خبر: 881234

وب گردی

وب گردی