پژوهشکده حضرت امام خمینی (ره) در آینده نزدیک راه اندازی می شود

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی (ره) و انقلاب اسلامی گفت: پژوهشکده حضرت امام خمینی (ره) در آینده نزدیک راه اندازی می شود که مجوز تاسیس آن از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد صادر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر اشرفی افزود: در همین راستا در مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، فراخوانی مبنی بر جذب اعضای هیات علمی تمام‌وقت تهیه شده که براساس این فراخوان، اعضای هیات علمی دانشگاه در رشته های علوم سیاسی، فلسفه و کلام، حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی می توانند درخواست های خود را برای جذب در پژوهشکده، ارسال کنند تا پس از بررسی و جذب اعضای هیات علمی، این پژوهشکده فعال شود.

وی با اشاره به ایجاد گروه های علمی در پژوهشکده امام خمینی (ره) گفت: از طریق این گروه های پژوهشی کتاب های مرتبط با اندیشه های حضرت امام (ره) طراحی، تدوین و منتشر خواهد شد.

انتشار فصلنامه پژوهش های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه راه‌اندازی پژوهشکده حضرت امام‌خمینی (ره) اولین و مهم‌ترین اولویت ما در این مرکز است، گفت: پس از فعال شدن این پژوهشکده، دومین اولویت ما انتشار فصلنامه با نام «پژوهش های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی» است.

اشرفی تاکید کرد؛ این فصلنامه در صورت اخذ مجوز از سازمان مرکزی، پس از انتشار دو شماره، مجوز علمی و پژوهشی آن از وزارت علوم اخذ و به صورت یک فصلنامه علمی و پژوهشی منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امضای قرارداد با پژوهشگران در موضوعات مرتبط با اندیشه ها و دیدگاه های امام خمینی (ره) از دیگر فعالیت های این مرکز خواهد بود.

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) گفت: این موضوع تنها منحصر به دانشگاه آزاد اسلامی نیست، بلکه تمامی علاقه‌مندان و پژوهشگران در دانشگاه های دولتی و آزاد می توانند با مرکز همکاری کرده و محصول کار تولیدی خود را به صورت کتاب منتشر کنند.

تکمیل کتاب وصیت نامه امام خمینی(ره)

اشرفی با بیان اینکه یکی از فعالیت های مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، نظارت بر تدریس درس «وصیت‌نامه امام خمینی (ره)» در کل دانشگاه است، افزود: هم‌اکنون در حال بررسی کتاب درسی موجود درباره وصیت نامه امام خمینی(ره) هستیم تا در صورت نیاز به تکمیل، این کتاب کامل شده و به صورت یک کتاب جدید و به عنوان منبع درسی وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) منتشر شود.

وی اظهار داشت: برگزاری نشست های تخصصی علمی در حوزه اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) با همکاری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر برنامه های این مرکز خواهد بود.

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی با اشاره به راه اندازی شورای مشورتی با حضور متفکران و متخصصان اندیشه های امام خمینی (ره) در این مرکز گفت: با دعوت از متخصصان این حوزه یک هیات اندیشه ورز ایجاد خواهد شد تا در اتخاذ تصمیمات تخصصی مشورت گیری شود.

اشرفی با اشاره به همایش مدرسان وصیت نامه امام خمینی (ره) در دانشگاه، گفت: برنامه ریزی برای برگزاری این همایش در ماه های گذشته صورت گرفته است. بیش از ۲۰۰ مقاله از سوی مدرسان وصیت نامه امام خمینی(ره) ارسال شده که پس از بررسی و در صورت داشتن کیفیت لازم این همایش تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر: 881244

وب گردی

وب گردی