مسکو: بیت المقدس را به دو بخش تقسیم کنید!

روسیه موضع رسمی خود را در قبال مسئله بیت المقدس اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مسکو موضع رسمی خود در مورد تصمیم غیرقانونی شب گذشته دونالد ترامپ را بیان کرد: «روسیه را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم؛ بخش شرقی و بخش غربی. بخش شرقی پایتخت اسرائیل و بخش غربی پایتخت فلسطین!»

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای پیشنهاد مسکو را تشریح کرد: «موضع ترامپ در این مورد واقعا نگران کننده است. تنها راه حل ممکن برای حل بحران، دستیابی به یک راه حل عادلانه و بیطرفانه است.»

در ادامه این بیانیه اصول مورد نیاز برای حل آن‌چه «بحران فلسطینی اسرائیلی» می‌خواند، عنوان شده است: «هر توافق باید عادلانه و بیطرفانه بر پایه قوانین و نهادهای بین المللی مانند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل باشد و همه مسائل سرزمین‌های تاریخی فلسطین را در بر بگیرد که بیت المقدس بخشی از آن است.»

بخش دیگری از بیانیه، لحن ملایم و مسالمت‌جویانه‌ای دارد: «این تصمیم رئیس جمهور آمریکا به تنش‌ها و اختلافات می‌افزاید. ما از تمام کسانی که به نوعی با مسأله فلسطین درگیر هستند می‌خواهیم با خویشتنداری بیش‌تر از اقداماتی که موجب تعمیق بحران و ناامنی می‌شود خودداری کنند.»

روسیه در پایان بر اتحاد خود با اسرائیل تأکید کرد: «این اصل غیرقابل تغییر و انعطاف در سیاست خارجی روسیه است که خواهان یک اسرائیل امن و صلح در مرزهای آن است. ما به همین نسبت خواستار تأسیس دولت فلسطینی مستقل در کنار آن هستیم.»

کد خبر: 881345

وب گردی

وب گردی