هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتسال برگزار می شود

هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتسال با دیدار تیم‌های انتهای جدولی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ، هفته بیست‌ویکم مسابقات لیگ برتر فوتسال، امروز (جمعه) با هفت مسابقه برگزار می‌شود. این در حالی است که تیم ملی فوتسال کشورمان روز چهارشنبه به میدان رفت و مطمئناً ملی‌پوشان کشورمان خسته هستند.

*لبنیات ارژن شیراز – مس سونگون ورزقان
داوران: علی حفیظی، اصغر احمدی، صادق محمدی و محمد شرونی

با شکست‌های متوالی اخیر، ارژن به رتبه دوازدهم جدول سقوط کرده و برای بقا در لیگ برتر، دست کم باید امتیازات خانگی را جمع کند. مشکلات مالی نماینده شیراز در لیگ امسال، همچنان حل نشده و کاروان این تیم به همین علت، هفته قبل از سفر به تهران بازماند تا مقابل تأسیسات دریایی، 3 بر صفر بازنده شود.

مس از هفت دیدار نیم‌فصل دوم خود به شش پیروزی دست یافته است. شاگردان بی‌غم با 84 گل زده و 32 خورده، بهترین عملکرد دفاعی و هجومی را در بین تیم‌های لیگ امسال از خود نشان داده‌اند. مس اکنون به 12 امتیاز از 6 دیدار پیش روی خود نیاز دارد تا بتواند برای اولین بار، جام را به سونگون ببرد.

* مقاومت البرز – آتلیه طهران قم
داوران: ولی صفارها، عبدالرحیم محمدی، احسان سبزواری و رضا پورشایگان

پیروزی هفته گذشته مقاومت مقابل هم‌نام قرچکی خود، تیم کرجی را پس از چند هفته شکست و نزول به رتبه‌های پایین‌تر به رده دوازدهم آورد و شاید زمینه‌ساز نجات مقاومت از سقوط به لیگ یک باشد. این تیم با 68 گل خورده، سومین دفاع ضعیف لیگ برتر را در اختیار دارد و همچنان خطر سقوط را احساس می‌کند.

آتلیه‌داران هم از چهار هفته اخیر، هفت امتیاز کسب کرده‌اند و وحید غیاثی عملکردی خلاف جهت برادرش مهدی غیاثی در هیئت فوتبال قم داشته است. آتلیه طهران با 29 امتیاز در رده پنجم جدول به سر می‌برد و بین تیم‌هایی که امسال به لیگ برتر صعود کرده‌اند، بهترین عملکرد را پشت سر گذاشته است.

* شرکت ملی حفاری ایران – فرش‌آرای مشهد
داوران: وحید عرض پیما، میلاد امیری، ولی امجدی و مهدی کرد

حفاری همانند چند فصل گذشته روند خوبی را طی می‌کند، اما برای قرار گرفتن بین مدعیان قهرمانی باید امتیازات بیشتری جمع کند. یاران فرهاد توکلی کار بسیار سختی برای صعود از رده چهارم و رسیدن به جمع سه تیم برتر دارند.

زردپوشان مشهدی در چند هفته اخیر در خارج از خانه نتایج خوبی می‌گیرند، اما در دیدارهای خانگی ناموفق بوده‌اند. فرش‌آرا هفته قبل در مشهد، شکست سنگین 6 بر یک مقابل مس متحمل شد و به رتبه ششم سقوط کرد. این تیم نیز همانند فصول گذشته، تنها به حضور در نیمه بالایی جدول اکتفا کرده و دیگر شانسی برای راه‌یابی به جمع مدعیان ندارد.

* هیئت فوتبال قم – پارسیان شهر قدس
داوران: علیرضا عبدالغنی، فیروز ممبینی، ولی الله رضایی و رضا کیامنش

جدال قعرنشینان برای هر دو تیم بسیار حائز اهمیت است. هیئت فوتبال که در ابتدای نیم‌فصل دوم دو پیروزی مهم کسب کرد و به نظر می‌رسید در ادامه مسابقات بتواند از قعر جدول جدا شود، اما از چهار بازی گذشته خود تنها یک امتیاز به دست آورده و کم کم شمارش معکوس برای سقوط این تیم به لیگ یک آغاز شده است. 15 شکست از 20 بازی گذشته در کارنامه شاگردان غیاثی در این فصل ثبت شده است.

دو پیروزی، یک تساوی و چهار شکست، حاصل تلاش پارسیان شهر قدس در نیم‌فصل دوم با محمود خوراکچی بوده است. خوراکچی تاکنون نتوانسته تیم جدیدش را از جمع فانوس به دستان نجات دهد و باید دید پارسیان می‌تواند با شکست هیئت فوتبال قعرنشین، خود را به رده‌های میانی جدول نزدیک کند یا خیر.

* تأسیسات دریایی – آذرخش بندرعباس
داوران: محمدعلی ترحمی، مرتضی شعبانی، هادی ترابی و انور ابراهیم پور

تأسیساتی‌ها پس از پیروزی مقابل ارژن با حکم کمیته انضباطی، با 43 امتیاز در تعقیب مس و گیتی‌پسند هستند. شاگردان شمسایی پس از کسب برد ارزشمند مقابل گیتی‌پسند، مقابل شهروند به تساوی رسیدند تا فرصت رسیدن به رده دوم و کاهش فاصله با مس را از دست دهند.

سفیدپوشان تهرانی کار سختی مقابل آذرخش متحول شده پیش‌رو دارند که گیتی‌پسند را در اصفهان متوقف کرد. آذرخش در نیم‌فصل دوم با وجود دو شکست، از انتهای جدول جدا شده و حالا در رتبه هشتم جدول قرار دارد. این تیم مقابل مس صدرنشین با ترکیبی نصفه و نیمه به میدان رفت و شکست سنگین 7 بر 2 متحمل شد. حاصل نمایش متفاوت آذرخش مقابل گیتی‌پسند، اظهارات تند حسین شمس بود که آذرخشی‌ها را متهم به همکاری با سایر صدرنشینان کرد.

* گیتی پسند اصفهان – مقاومت قرچک
داوران: وحید سلیمانی، حسین وحدتی، قباد فتح الهی و روح الله مطهری

بعید است گیتی‌پسند با حضور ملی‌پوشانی که به تازگی در تورنمنت چهارجانبه اصفهان شرکت کردند، با تمام قوا به مصاف مقاومت برود. شاگردان شمس در هفته‌های اخیر روند متزلزلی را پیموده‌اند و از تیم قدرتمند ابتدای نیم‌فصل فاصله دارند. گیتی‌پسند برای جبران اختلاف هفت امتیازی با مس سونگون، نیاز مبرمی به پیروزی مقابل مقاومت و البته نیم‌نگاهی به شیراز و دیدار مس مقابل ارژن دارد.

روند سینوسی مقاومت در این هفته‌ها، نماینده استان تهران را تا رتبه نهم جدول پایین آورده است. این تیم می‌تواند با توقف گیتی‌پسند در اصفهان، به تأسیسات دریایی برای رسیدن به رده دوم، کمک شایانی کند.

* شهروند ساری – شهرداری ساوه
داوران: محمدرضا ذاکری، مجید اکبری، علی زنگنه و میلاد حمزه

شهروند هم مانند تیم‌هایی چون فرش‌آرا، هر سال در رده‌های میانی جدول حضور دارد و عطش قهرمانی در مدیران این باشگاه برای ساختن تیمی قدرتمند دیده نمی‌شود. این تیم امسال هم عملکردی در حد و اندازه‌های یک تیم متوسط داشته و البته کار سختی مقابل شهرداری ساوه دارد.

شهرداری با حضور رضا لک، دیگر تیمی از پیش باخته به نظر نمی‌رسد. سرمربی سابق گیتی‌پسند، شهرداری را از رتبه سیزدهم جدول به جایگاه دهم جدول رسانده، اما هنوز خطر سقوط از این تیم دور نشده است. شهرداری می‌تواند با غلبه بر شهروند، تا حدودی خیال خود را از بابت بقا در لیگ برتر راحت کند.

602

کد خبر: 881359

وب گردی

وب گردی