قهرمانی نعمتی یکی از ۵۰ رویداد برتر سال ۲۰۱۷ شناخته شد

قهرمانی زهرا نعمتی در رقابت‌های جهانی چین از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک به عنوان یکی از ۵۰ رویداد برتر سال ۲۰۱۷ شناخته شد.

به گزارش ایسکانیوز ، کمیته بین المللی پارالمپیک، کسب نشان طلا و عنوان قهرمانی از رقابت های قهرمانی جهان تیر اندازی با کمان چین توسط زهرا نعمتی را به عنوان یکی از 50 رویداد برتر سال 2017 معرفی کرد.

کمیته بین الملی پارالمپیک از 12 نوامبر اقدام به معرفی 50 رویداد برتر سال نموده است و امروز در هفتم دسامبر، عنوان بیست و پنجم به زهرا نعمتی اختصاص یافت.

در گزارش IPC از زهرا نعمتی به عنوان کمانداری که از عنوان قهرمانی خود در سال 2017 دفاع کرد یاد شده وآمده است: زهرا نعمتی بعد از 4 سال به صحنه ی مسابقات جهانی بازگشت و نشان داد که هنوز در کلاس خودش نفر اول جهان است.

نعمتی که در بازی های پارالمپیک ریو نیز به نشان طلا دست یافته بود، توانست عنوان قهرمانی خود در مسابقات جهانی را که آخرین بار در سال 2013 به آن دست یافته بود تکرار کند. وی البته در سال 2015 به دلیل حضور در المپیک ریو وکسب سهمیه برای این بازی ها، در رقابت های جهانی آلمان حضور نیافت.

سرانجام نعمتی در دیدار فینال مسابقات جهانی چین در سال 2017 بعد از رقابت تنگاتنگی که با حریف ترکیه ای خود داشت توانست با نتیجه 6 بر 2 پیروز شود و یک بار دیگر بر بام دنیا قرار گیرد.

در این گزارش به نقل از نعمتی آمده است: با امید و عزم راسخ به هرآنچه می خواهم دست پیدا می کنم.

روند معرفی 50 رویداد برتر سال 2017 که از 12 نوامبر آغاز شده، تا 31 دسامبر ادامه دارد.

602

کد خبر: 881362

وب گردی

وب گردی