فردا؛ آغاز پرداخت کمک‌های بلاعوض به دامداران مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پرداخت کمک‌های بلاعوض به دامداران مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز،خسرو شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه در اثر زلزله اخیر 30 هزار رأس دام سبک و 1000 رأس دام سنگین تلف شده است، اظهار داشت: از فردا پرداخت خسارت به ازای هر دام سبک 600 هزار تومان و دام سنگین 3 میلیون تومان آغاز و مبالغ تعیین شده به حساب دامداران روستایی و عشایری واریز می‌شود.

شهبازی عنوان کرد: از روز پس از زلزله و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ضمن دفن بهداشتی دام، پایش منطقه‌ای توسط اکیپ‌های متشکل از امور دام سازمان جهادکشاورزی، دامپزشکی و امور عشایر و در قالب فرم‌های 18 گانه انجام شده که پس از تأیید توسط نمایندگان بخشداری و فرمانداری خسارت دامهای تلف شده پرداخت می‌شود.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، 21 میلیارد تومان خسارت درخواست شد که توسط هیئت دولت مصوب و در کمترین زمان ممکن به استان اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پنج میلیارد تومان تسهیلات برای جبران بخشی از خسارت عشایر استان کرمانشاه که در زلزله اخیر دچار خسارت شده‌اند، اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده وام 100 میلیون ریالی با بهره 4 درصد و بازپرداخت پنج ساله برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به هر یک از خانوارهای عشایری منطقه اختصاص یافته است.

شهبازی خاطرنشان کرد: مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تا هر زمان که لازم باشد در کنار آسیب‌دیدگان این حادثه به‌ویژه عشایر غیور منطقه خواهد ماند.

902

کد خبر: 881480

وب گردی

وب گردی