دانشجویی که قلم به دست می‌گیرد گرفتار رکود علمی نمی‌شود

اختتامیه دومین جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سی ام آذر تا دوم دی امسال به مدت سه روز به میزبانی واحد شهرقدس برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ارتقای انگیزشی دانشجویان، شناسایی، معرفی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر نشریه های برتر دانشجویی و تربیت دانشجویان اهل قلم متعهد و متخصص، برگزاری جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی این دانشگاه را در دستور کار خود قرار داده است. مشارکت 527 نشریه و ارایه 2435 اثر به دبیرخانه جشنواره، نشان از استقبال و اشتیاق فعالان حوزه نشریه های دانشگاهی و انگیزه قوی و پرشور آنان در این عرصه فرهنگی دارد.

تازه ترین نشست هماهنگی برگزاری اختتامیه دومین جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، به ریاست حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر مهدی فتح الله سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و سایر مسئولان مربوط در سازمان مرکزی دانشگاه تشکیل شد. در این نشست، مقرر شد اختتامیه دومین جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سی ام آذر تا دوم دی به مدت سه روز به میزبانی واحد شهرقدس برگزار شود.

در این نشست، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری جشنواره نشریه های دانشجویی را یک اقدام با ارزش و مهم فرهنگی و نشاط آور در فضای دانشجویی دانست و گفت: این کار با ابتکار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله عالی) در دانشگاه ها شروع شد و به تدریج گسترش یافت.

دکتر کلانتری افزود: نشریه های دانشجویی، یکی از عرصه های بسیار مهم در دانشگاه است. البته بحث تیراژ این نشریه ها خیلی مطرح نیست بلکه خود تمرین نوشتن، موضوعیت دارد. قلم به دست گرفتن یک دانشجو بسیار مهم است و به حتم ارزش هزینه کردن را دارد.

وی ادامه داد: دانشجویی که قلم به دست می گیرد، قدرت ابتکار پیدا می کند، روحیه اش متحول می شود،‌ نشاط خاصی پیدا می کند و گرفتار رکورد علمی و انزوا نمی شود. فلسفه نشریه دانشجویی همین است و اگر کار با دقت و پژوهش انجام شود و تشویق و حمایت در دستور کار مسئولان مربوط قرار گیرد، فعال نشریه دانشجویی، پژوهشگر خواهد شد.

عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه های آموزشی برای فعالان نشریه های دانشجویی به نحو مطلوب، خاطرنشان کرد: دانشجو باید سواد رسانه ای را بیاموزد و با تنوع رسانه های دنیا و نقش و تاثیر آنها در زندگی امروز مردم آشنا شود.

کلانتری با اشاره به خاطره ای از دیدار مدیران مسئول و سردبیران نشریه های دانشجویی با مقام معظم رهبری، یادآور شد: در آن دیدار، مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که نشریه های دانشجویی باید جهت دار باشند. البته منظور مقام معظم رهبری این بود که باید جهت گیری انقلابی و جهت الهی نشریه مشخص باشد.

وی اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که در دنیا هیچ چیز بی جهت وجود ندارد؛ البته شاید ما جهت را تشخیص ندهیم. ضمن اینکه اعلام بی طرفی،‌ خود یک جهت است و معنایی دارد. در عالم سیاست نیز همین طور است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به اعلام بی طرفی ارتش در 22 بهمن 57 اشاره کرد و توضیح داد: همان اعلام بی طرفی، وزنه انقلاب اسلامی را سنگین تر کرد و انقلاب پیروز شد.

دکتر کلانتری ابراز امیدواری کرد که دومین جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد شهرقدس به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

2435 عنوان اثر از 527 نشریه که به دبیرخانه دومین جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فرستاده شده بود، بیست و چهارم تا بیست و ششم آبان 96 ارزشیابی و داوری شد و 130 نفر برگزیده شدند. قرار است به زودی فهرست برگزیدگان در سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی farhangi.iau.ir منتشر شود.

نخستین جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی،‌ شهریور 95 به میزبانی واحد تبریز برگزار شده بود.

کد خبر: 881524

وب گردی

وب گردی