نامگذاری دو ساختمان دانشگاه آزاداسلامی بروجرد به نامهای شهیدان حججی و مصطفایی

به مناسبت  گرامیداشت روز دانشجو، مراسمی در روز پنجشنبه 16 آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضورخانواده معزز شهید مدافع حرم شهید محسن حججی و خانواده شهید سهراب مصطفایی، دکتر داریوش جاوید رئیس و معاونین واحد، علی کورانی فر فرماندار بروجرد و جمعی از دانشجویان  این واحد دانشگاهی برگزار شد.


به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم پس از ورود خانواده های شهید مدافع حرم محسن حججی و سهراب مصطفایی اولین شهید دانشجوی شهرستان بروجرد و استان لرستان و ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه از لوح نامگذاری ساختمان اداری به نام شهید محسن حججی و ساختمان پژوهشکده اساتید به نام شهید سهراب مصطفایی پرده برداری شد و این دو ساختمان به نام مبارک این دو شهید گرانقدر مزّین گردید.
در ادامه این مراسم که در سالن اجتماعات علامه شهیدی واقع در مجتمع دانشگاهی امام خمینی (ره) برگزار شد، پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، دکتر داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به سخنرانی پرداخت.
"جاوید" در این مراسم، با تبریک روز دانشجو سخنان خود را با این شعر در وصف شهید حججی آغاز کرد:
دید در معرض تهدید، دل ودینش را رفت با مرگ خود احیا کند آیینش را
رفت وحتی کسی از جبهه نیاورد به شهر چفیه وقمقه وکوله وپوتینش را
نه فقط کوله و چفیه، که نیاورد کسی سر ودست وبدنِ مثله و خونینش را
مادر! فدای محسنِ ولایت مدار تو پروردنِ شهید بود افتخار تو
ما شیعیان فدائی بی چون زینبیم آئین خویش را همه مدیون زینبیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد سپس متن نامه ای را از طرف دانشگاهیان واحد بروجرد خطاب به پدران و مادران شهدا و بالاخص شهیدان محسن حججی و سهراب مصطفایی بدین مضمون قرائت کرد:
خانواده های معظم ومعزز شهید والا مقام، سردار بی سرحرم، شهید محسن حججی و شهید سهراب مصطفایی
حمد وسپاس احدی را که از منظر لطف و رحمت خویش برما نظر کرد و سرمایه زندگی مان را عشق به علی مرتضی وسلاله پاکش قرار داد و حب بانوی آنها حضرت فاطمه زهرا(س) و پیامبر عاشورا حضرت زینب کبری را چنان در وجودمان شعله ور ساخت که سوختن را آئین ماندن بدانیم. و طوق سبز نوکری اربابمان سید الشهدا و حفظ حریم ولایت با اقتدا به دستگیرِ بی دست کربلا بر ما بس... تا سند افتخار و عزتمان به نام نامی عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری، مزین گشته، فردا روز در پیشگاه مادر پهلوشکسته اش سند شفاعتمان گردد.
انسان تا جوینده خدا نباشد و تا او را نشناسد، دوستدار او نمی شود و تا محبوب او نشود، عاشق نمی شود و تا عاشق نباشد، شهید نمی شود و شهادت اوج سلوک و عرفان است.
سرِ شهدا را عاشقان و محبان اربابمان حسین بن علی(ع) می دانند چونان شبه قریب پیغمبر حضرت علی اکبر(ع) ، وقتی به جوانان ندا می دهد: « آنگاه که در راه حق باشیم ما را از مرک باکی نیست»
خانواده های محترم و بزرگوار شهیدان حججی و مصطفایی:
فرزند صالح، ثمره جِدّ و جهد پدران و مادرانی مومن به حق است که از روی ایمان، فرزندان خویش را شایسته و وارسته تربیت نمودند که در کلام علی (ع) مایه ی روشنی چشم همگان می باشد و باقیات و صالحاتی است که منبع کرامت و برکت دنیا و آخرتند.
فرزند صالح، نتیجه پاکی و پاکدامنی پدران و مادرانی است که صراط مستقیم را در لقمه لقمه ی نگاه و نفسشان به فرزندان خویش خوراندند و در آزمایش مؤمنان، قد علم کردند و اوامر الهی را مبنی بر جهاد فی سبیل ا... و ایستادگی در مقابل ظلم به اموال و انفس، لبیک گفتند و در آزمون سخت الهی، در دو راهی انتخاب، خالصانه ( الله ) را برگزیدند.
صبر و صلابت شما خانواده محترم و بزرگوار که با عظمی برخاسته از تعهد و اقتدار ، گام هایی استوار و بصیرتی دین مدار و پر عیار همراه می باشد، بهترین الگوی عملی اخلاق و معنویت و حاکمیت این روح الهی در جامعه است که شایسته بسی تقدیر و سپاس است.
ضمن تبریک به شما خرسندیم که شایستگی معرفت وجودی تان در پرتو عنایات مادرِ بی نشان، به امضای حضرت صاحب الزمان(عج) رسیده، نام سبزتان بعنوان وام دار شعاع تابناک اندیشه شهدا در زمره« خانواده شهدای مدافع حرم زینب کبری» ثبت گردیده است. صبر بزرگ و شانه های سترگتان را می ستائیم .

اینک در شانزدهم آذر ماه 1396 به مناسبت روز دانشجو و با یاد و خاطره شهدای بصیر دانشجو، شهدای جهاد علمی، ما جمیع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ضمن گرامیداشت یاد امام شهدا، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم بالاخص شقایق سرخمان، سردار بی سر شهید محسن حججی، بار دیگر به برکت خون مطهرش ارزش ها و آرمان های ارزنده و والای ایشان و تمامی شهدا و خانواده محترمشان پیمان می بندیم که تا آخرین دم، همه با هم، در راه اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران، پای در رکاب رهبرمان خواهیم نهاد و در دفاع از عزت و حرمت ایران اسلامی و اسلام محمدی(ص) تا پای جان ایستادگی خواهیم کرد. باشد که مشمول دعای خیر شهدا و نفس پر برکت شما خانواده های محترم شهدا از حضرت کریم برای وجود آسمانی تان تعالی عظیم می‌طلبیم. مستمند دعایتان هستیم.
علی کورانی فرمعاون استاندار و فرماندار بروجرد نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: «به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شهید حججی معجزه وحجت خداوند برای مردم بود که شهادت او خون تازه ای به پیکرجامعه تزریق کرد و باید قدردان جانفشانی شهدا باشیم زیرا با خون پاک خود اقتداروارزش را برای این مرز و بوم به ارمغان آوردند.»
معاون استاندارلرستان در پاسخ به انتقادات نماینده تشکلها و کانونهای فرهنگی دانشجویی اظهارکرد: «مردم انتظاردارند که دانشجویان ونخبگان با دیگراقشار جامعه متفاوت باشند. دانشگاهیان اساساً نگاه مردم محور و توسعه محور دارند.»
کورانی فراضافه کرد: «یکی ازبرنامه های مهم دولت، توسعه اقتصادی است که تحقق این مهم نیازبه همکاری هم اقشار جامعه دارد.»
وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید به توسعه کشور کمک کنند بیان کرد: «دانشگاهیان باید در توسعه همه جانبه کشورپیش قدم باشد. چرا که در دانشگاه سرمایه فکری و انسانی واقتصادی می تواند به توسعه کشور کمک کند.»
فرمانداربروجرد افزود: «برای تامین منافع کشورو مردم، باید نگاه جناحی را ازکنار گذاشت و ومطالبات حقیقی جامعه را پیگیری کرد.»
کورانی فر گفت: «باید نقاط ضعف دولت را در کنار نقاط قوت ببینیم و نقد کنیم. زیرا تخریب سرمایه ها و داشته های کشور، به ضررهمه تمام خواهد شد.»
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بالای نمایندگان بروجرد درمجلس برای توسعه شهرمان استفاده شود، اظهارکرد: «دراین راستا نیزنمایندگان با تمام توان به دنبال پیگیری منافع شهروندان هستند.»
کورانی فراضافه کرد: «نشاط و شادمانی خاصی درشهرستان بروجرد در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و ورزشی به وجود آمده است.»
فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه سرمایه گذاران در بروجرد باید تکریم شوند، گفت: «برای ریشه‌کن کردن بیکاری و رونق اشتغال سرمایه گذاران فراوان داخلی و ‌خارجی برای سرمایه گذاری درشهرستان بروجرد اعلام آمادگی کرده اند.»
در این مراسم، مجری برنامه با فرا خواندن پدر و مادر مکرم شهید حججی بر روی سِن گفتگویی صمیمانه با آنان ترتیب داد. پدر شهید حججی در این گفتگو با ذکر خاطراتی از آن شهید گفت: «شهید محسن حججی با چشمان باز به استقبال شهادت رفت و ما انتظار شهادت وی را داشتیم.
وی بیان کرد: تصویر شهادت پسرم به من آرامش داد زیرا شهادت آرزوی او بود.»
وی اظهارکرد: «شهید محسن حججی فرزند ایران وبه همه آحاد جامعه تعلق دارد.
وی افزود: «شهید حججی فضای موجود جامعه را تجربه کرد و طوری زندگی کرد که خدا عاشقش شد وبه اوعظمت وعزت بخشید.»
مادرشهید حججی نیزگفت: «وقتی پسرم اسیرداعش شد از شهدای گمنام خواستم تا او شهید شود.»
وی اظهارکرد:«الگوی من برای صبر دربرابر شهادت محسن، حضرت زینب(س) بود وباعث شد که درمواجه با شهادت اوصبورباشم.»
پخش کلیپهایی در خصوص 16 آذر و شهید حججی و سخنرانی نمایندگان بسیج دانشجویی و تشکلها و کانونهای دانشجویی از دیگر بخشهای این مراسم بود.
درپایان مراسم روز دانشجو، با حضور فرمانداربروجرد، خانواده های شهید محسن حججی وشهید سهراب مصطفایی ازدانشجویان برتر و فعال در عرصه های قرآنی، پژوهشی و ورزشی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: 881607

وب گردی

وب گردی