هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال  برگزار می شود

دیدارهای هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال امروز با انجام دو بازی آغاز می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، هفته هفدهم لیگ دسته اول روز شنبه با انجام دو بازی آغاز می‌شود و ۶ بازی پایانی نیم فصل اول روز یکشنبه برگزار خواهد شد. روز شنبه ابتدای تیم نفت مسجدسلیمان میهمان تیم مس رفسنجان است. شاگردان فکری که قهرمان نیم فصل شده‌اند در این بازی فرصت دارند که به امتیاز ۴۰ برسند و خیال خود را بابت دور برگشت هم تا حد زیادی راحت کنند. علی سامره یکی از معدود مربیان استقلالی لیگ دسته اول است که خوب نتیجه نگرفته و در این بازی فرصت دارد که یک پله صعود کند و به رده دهم برسد به شرطی که بتواند سه امتیاز از قهرمان نیم فصل بگیرد.

در دیگر بازی روز شنبه(امروز ) تیم ملوان میهمان تیم شهرداری تبریز است و تقابل این دو تیم قدیمی و محبوب فوتبال ایران می‌تواند جذاب و دیدنی باشد. هر دو تیم هم هفته گذشته پیروز شده‌اند. قوی سپید خزر البته یک بازی معوقه دارد و اکنون هم تلاش می‌کند خودش را تا رده‌ ششم جدول بالا بکشد ولی شهرداری تبریز در صورت پیروزی خانگی هم حداکثر با یک پله صعود می‌تواند به رده پانزدهم برسد.

بادران تیم دوم جدول که این هفته باید در جام حذفی مقابل پرسپولیس به میدان برود نیز میزبان تیم ماشین‌سازی تبریز است. بادران در صورت پیروزی در این مسابقه نایب قهرمانی نیم فصل خود را مسجل می‌کند اما در غیر اینصورت ممکن است رده دوم جدول را هم از دست بدهد. ماشین‌سازی با عباس آقایی به دنبال شرایط بهتری در جدول لیگ است.

برق جدید شیراز تیم سوم جدول هم در خانه به مصاف خونه به خونه رده چهارمی می‌رود. این بازی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین مسابقه‌های هفته پایانی نیم فصل شود. هر دو تیم با انگیزه پیروزی قدم به میدان می‌گذارند البته داود مهابادی سرمربی برق جدید شیراز از شرایط مالی باشگاه ناراضی است و به شدت از مسئولان استان فارس انتقاد کرده است اما مالک خونه به خونه مدعی است که ۵۰۰ میلیون تومان دوشنبه گذشته به تیم تزریق کرده و باید دید جواد نکونام در دیار سعدی و حافظ چه نتیجه‌ای می‌گیرد.

نساجی مازندران که روی نوار ناکامی افتاده در آخرین بازی نیم فصل می‌تواند به یک برد برسد چون حریفش تیم بحران زده و ته جدولی راه آهن است که در این فصل هنوز بردی نداشته است. در واقع راه آهن قطار خوشبختی شاگردان مهدی تارتار خواهد بود و آنها می‌توانند با این لوکوموتیو از بحران خارج شوند.

اکسین البرز هم می‌خواهد در آخرین بازی نیم فصل به پیروزی برسد و آلومینیوم اراک را در خانه شکست بدهد. علی لطیفی سرمربی اکسین مدعی است که تیمش یکی از صعود کنندگان به لیگ برتر خواهد بود بنابراین آنها باید در این بازی ۳ امتیاز بگیرند!

صبای قم هم یکی از نامزدهای سقوط به لیگ دسته دوم است و این تیم ظاهرا سرنوشت محتومی مثل پاس خواهد داشت! صبا در این هفته میزبان تیم با انگیزه و جوان فجرسپاسی است و به نظر می‌رسد علی اصغر کلانتری بتواند سه امتیاز را در این بازی برای شهر شیراز سوغاتی ببرد.

مس کرمان مقابل تیم با انگیزه ایرانجوان بوشهر بازی راحتی نخواهد داشت. ایرانجوانی‌ها مشکلات مالی زیادی دارند اما آنها بازیکن تکنیکی و با انگیزه و مستعد هم کم ندارند و به این ترتیب این مسابقه می‌تواند چالش بزرگی برای کویرنشینان باشد.

گل گهرسیرجان هم به مصاف تیم شهرداری ماهشهری می‌رود که ۴-۵ هفته‌ای است از پیروزی دور مانده است. علیرضا مرزبان سرمربی جدید شهرداری در این بازی باید خودی نشان بدهد و از شاگردان وینگو بگوویچ ۳ امتیاز بگیرد. این بازی تقابل دو مربی پرسپولیسی لیگ است که البته هر دو تیم هم جایگاه مناسبی در جدول لیگ ندارند.

برنامه مسابقات هفته هفدهم لیگ به شرح زیر است:

شنبه ۱۸ آذر ۹۶

مس رفسنجان – نفت مسجدسلیمان - ساعت 14 ورزشگاه شهدای رفسنجان

شهرداری تبریز- ملوان بندرانزلی - ساعت 14 ورزشگاه یادگار امام تبریز

یکشنبه 19 آذر 96‏

بادران تهران- ماشین سازی تبریز - ساعت 14 ورزشگاه کارگران تهران

صبای قم – فجرسپاسی شیراز - ساعت 14 ورزشگاه یادگار امام قم

مس کرمان – ایرانجوان بوشهر - ساعت 14 ورزشگاه امام علی کرمان

اکسین البرز- آلومینیوم اراک - ساعت 14 ورزشگاه انقلاب کرج

آینده سازان برق جدید شیراز- خونه به خونه مازندران - ساعت 14 ورزشگاه حافظیه شیراز

نساجی مازندران- راه آهن تهران - ساعت 14 ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

شهرداری ماهشهر- گل گهرسیرجان - ساعت 14:30 ورزشگاه شهدای ماهشهر

602

کد خبر: 881665

وب گردی

وب گردی