جزئیات تولید یک محصول جدید در صنعت پتروشیمی/ مطالعات احداث پلی‌اتیلن جدید در شمالغرب ایران آغاز شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه با بیان اینکه برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی یک واحد تولید «پد پلی آلومینیوم کلراید» احداث خواهد شد از آغاز مطالعات ساخت واحد جدید 150 هزار تنی تولید پلی اتیلن در شمالغرب ایران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ کریم دلجوان، در تشریح مهمترین پروژه‌های در دست مطالعه توسعه مجتمع پتروشیمی ارومیه، گفت: هم اکنون اجرای دو طرح جدید توسعه ای مراحل مطالعاتی خود را پشت سر می گذارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه با اعلام اینکه در صورت جمع بندی مطالعات برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی ایران یک واحد تولید «پد پلی آلومینیوم کلراید» طراحی و احداث خواهد شد، تصریح کرد: در کنار ساخت این طرح، اجرای یک واحد جدید تولید پلی اتیلن از دیگر برنامه های توسعه ای پتروشیمی ارومیه خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به نهایی شدن برنامه اتصال پتروشیمی ارومیه به خط لوله اتیلن غرب، توضیح داد: قرار است خط اتیلن غرب که از مهاباد به میاندوآب و سپس به پتروشیمی ارومیه متصل شود، تاکید کرد: بنابراین با توجه به تخصیص خوراک اتیلن امکان ساخت یک واحد 150 هزار تنی پلی اتیلنی در پتروشیمی ارومیه فراهم می شود.

او از امضای قرارداد انجام مطالعه ساخت واحد جدید پلی اتیلن در پتروشیمی ارومیه خبر داد و خاطرنشان کرد: احداث طرح های جدید توسعه علاوه بر اشتغال آفرینی بیشتر در سطح منطقه منجر به تکمیل بیشتر زنجیره ارزش افزوده خواهد شد.

گفتنی است، عملیات ساخت خط لوله دوهزار و 740 کیلومتری اتیلن غرب از سال 1383 آغاز شد و قرار است خوراک مورد نیاز این خط لوله توسط مجتمع پتروشیمی کاویان با ظرفیت تولید سالانه بیش از دو میلیون تن اتیلن تامین شود.

در مسیر خط لوله اتیلن غرب طرح های متعددی تولید محصولات پلیمری به ویژه پلی اتیلن شامل مجتمع های پتروشیمی پلیمرکرمانشاه، لرستان، میاندوآب، مهاباد، کردستان، اندیمشک، ایلام و ... قرار دارد و قرار است سالانه از ظرفیت حدود 3 تا 3.5 میلیون تن اتیلن این خط لوله برای تامین خوراک مجتمع ها استفاده شود.

بر اساس آخرین تصمیم گیری‌ها در وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پتروشیمی تبریز و ارومیه هم به خط لوله اتیلن غرب متصل شوند که سال گذشته عملیات احداث خط انشعاب لوله اتیلن غرب از میاندوآب تا پتروشیمی تبریز با حضور وزیر نفت آغاز شد.

هم اکنون پتروشیمی ارومیه از ظرفیت تولید سالانه 4.4 هزار تن کریستال ملامین، 40 هزار تن سولفات آمونیوم و 50 هزار تن اسید سولفوریک برخوردار بوده که خوراک این مجتمع پتروشیمی اوره، آمونیاک و گوگرد است.

402

کد خبر: 881707

وب گردی

وب گردی