داعش بدون جنگ از رقه خارج شد

طلال سلو، سخنگوی جدا شده نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک می گوید: صدها عضو داعش به همراه خانواده هایشان شهر رقه را قبل از اعلام آزادسازی آن، در پی توافق این گروه با نیروهای کرد سوریه و تایید آمریکا ترک کردند.

به گزارش ایسکانیوز، سخنگوی جدا شده نیروهای سوریه دموکراتیک به نام طلال سلو که اکنون در ترکیه به سر می برد، به رویترز گفته است تعداد نیروهای داعشی که به دنبال معامله مخفیانه با نیروهای سوریه دموکراتیک و تایید آمریکا رقه را ترک کردند خیلی بیشتر از آن چیزی است که قبلا اعلام شده بود. رویترز نوشته است طلال سلو سخنگوی وقت نیروهای سوریه دموکراتیک، در اواسط اکتبر و زمانی که توافق بر سر خروج نیروهای داعش حاصل شد به رسانه ها گفته بود که 300 تن از نیروهای داعش به همراه خانواده هایشان رقه را ترک کرده اند و دیگر نیروهای این گروه به نبرد در رقه ادامه داده اند.

وی این بار به رویترز گفته است :تعداد نیروهای داعش که تحت این معامله مخفیانه رقه را ترک کردند خیلی بیشتر بوده و اعلام برنامه ریزی برای نبرد با داعش در رقه فقط پوششی برای دورکردن خبرنگاران در زمان تخلیه این نیروها از این شهر بوده است.

طلال سلو تاکید کرد :یکی از مقامات آمریکا در ائتلاف ضدداعش که وی او را نمی شناخته در نشستی با یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک این معامله پنهانی برای خروج نیروهای داعش را از رقه تایید کرده است.

سخنگوی سابق نیروهای کرد - عرب سوریه گفته تعداد 4000 نفر تحت معامله مخفیانه شهر رقه را ترک کردند که فقط 500 تن از آنها جزء نیروهای داعش نبودند.

طلال سلو افزود: نیروهای سوریه دموکراتیک با بیان این که هنوز نبرد در رقه ادامه دارد، به مدت سه روز ورود مردم را به این شهر ممنوع کردند تا توافق مخفیانه انجام شود و نیروهای داعشی که از تسلیم شدن خودداری می کردند خارج شوند. آنها رقه را به سمت دیرالزور ترک کردند.

به گفته طلال سلو، آمریکا هم که می خواست نبرد رقه سریعتر تمام شود توافق نیروهای سوریه دموکراتیک با داعش را تایید کرد تا نیروهای کرد-عرب هر چه زودتر به سمت دیرالزور حرکت کنند.

طلال سلو علت جدا شدن از نیروهای کرد-عرب سوریه را ناامیدی از عملکرد این نیرو و به ویژه ترکیب نیروهای آن متشکل از کردها- اعراب و آشوری ها و نیز نتیجه جنگ در رقه عنوان کرده است. سلو گفته است که یگان های مدافع خلق یا ypg نیروی غالب بوده و به جای این که داعش نابود شود ، شهر رقه نابود شده است.

کد خبر: 881720

وب گردی

وب گردی