تلاش کردهای سوریه برای حفظ توازن در میان مسکو و واشنگتن

یک مقام کرد سوریه گفته است ما به روابط خوب با روسیه ادامه می دهیم اما این رابطه اهمیت شراکت ما با آمریکا را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از المانیتور، کردهای سوریه که آمریکا در جنگ با داعش آنها را همپیمان خود دانسته و سلاح و مهمات در اختیار آنها قرار داده است، اخیرا روابط خود را با روسیه بهبود بخشیده اند که نمونه آن همکاری دو طرف در آزادسازی بخش شرقی رود فرات در سوریه از کنترل داعش بود.

بک مقام کرد سوریه در این باره گفته است ما می خواهیم روابط خوب خود را با روسیه حفظ کنیم اما این اقدام ما اهمیت شراکت و همکاری ما را با آمریکا تحت تاثیر قرار نمی دهد.

وی که از مقامات حزب اتحاد دموکراتیک سوریه یا YPD بوده و نخواسته نامش فاش شود، تاکید کرده است که آمریکا به کردهای سوریه گفته است تا زمانی که بحران سوریه از طریق سیاسی حل نشود نیروهای آنها از سوریه بیرون نمی روند که به گفته این مقام کرد، به معنی ادامه حمایت آمریکا از کردها است.

این مقام کرد گفته است از طرفی دیگر، روسیه نیز می خواهد کردها را به طرف خود سوق دهد. ما بر خلاف مخالفت ترکیه، در نشست آینده پیرامون بحران سوریه به همراه 40 نماینده گروه های دیگر سوری در آن شرکت می کنیم.

وی درباره روابط کردهای سوریه با آمریکا گفت: رابطه ما تاکنون در حد همکاری های نظامی بوده است اما در روزهای آینده در زمینه سیاسی هم گشایشی در مورد روابط آمریکا با حزب کردی اتحاد دموکراتیک سورریه صورت خواهد گرفت.

این مقام کرد سوریه با اشاره به این که آمریکا در رابطه خود با کردها نگرانی ترکیه را به عنوان متحد عضو ناتوی خود در نظر می گیرد، افزود: ترکیه همچنان عنصر تهدید و ایجاد توازن باقی خواهد ماند. ما این مساله را در نظر می گیریم اما همکاری ما هم با آمریکا و هم با روسیه نیز برای ما توازن ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: 881762

وب گردی

وب گردی