تاثیر زلزله کرمانشاه بر جدایی یک زوج سوژه نمایشنامه شد

نگارش نمایشنامه ای با موضوع زلزله کرمانشاه در اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، مرضیه بامیری نویسنده نمایش رادیویی «ز مثل زندگی» گفت: داستان این نمایشنامه درباره زوج جوانی است که به خاطر نداشتن تفاهم، قصد جدایی دارند و تا موعد دادگاه تنها زندگی می کنند اما زلزله غرب کشور پایان دیگری را برایشان رقم می زند.

وی درباره شکل گیری ایده این نمایشنامه رادیویی توضیح داد: همانطور که از اسم نمایش مشخص است زندگی همیشه جریان دارد حتی وقتی که یک حادثه دلخراش طبیعی پیش می آید. در زلزله اخیر علاوه بر آدم ها قریب به ۴۰۰ قصه زندگی آنها هم دفن شد. هر کدام از اینها می تواند به تنهایی درسی برای زنده ها باشد مثل مادری که نوزادش را نجات داد یا موارد بسیار زیاد که همه شنیده ایم و داستان این نمایش شاید تنها یکی از آن قصه ها باشد.

این نویسنده دلیل نوشتن این نمایشنامه را تلنگری به آنهایی که هنوز فرصت زندگی دارند، دانست و ادامه داد: ما انسان ها چون فکر می کنیم برای هر کاری زمان داریم آن را به تعویق می اندازیم اما حوادث اینچنینی باعث می شود حداقل برای چند روز هم که شده با هم خوب باشیم و به یکدیگر فرصت زندگی و جبران بدهیم.

بامیری درباره شخصیت های این نمایشنامه بیان کرد: این شخصیت ها از جنس بسیاری از خود ما هستند یعنی گاهی مغرورند و همه چیز را گردن شریک زندگی شان می اندازند اما در شرایط بحرانی که جانشان در خطر است تازه می فهمند چقدر به هم علاقه دارند.

نویسنده «ز مثل زندگی» با اشاره به این موضوع که خود به لحاظ شخصی و خانوادگی درگیر زلزله اخیر کرمانشاه بوده است، در پایان اظهار کرد: پرداختن به تمام ابعاد یک سوژه اجتماعی در زمان کوتاه بسیار دشوار است. انتقال مسایل اجتماعی متعدد در ضمن حفظ کردن جذابیت های شنیداری آن از دشواری های این حرفه است که البته شیرینی های خاص خودش را هم دارد.

503

کد خبر: 881777

وب گردی

وب گردی