تزریق منابع مالی جدید به واحدهای تولیدی، ضعیف است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی کشور عمدتا بصورت استمهال و بروز رسانی وام های بانکی گذشته بوده که بیانگر این است ارائه وام و منابع جدید به سختی صورت گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا پورابراهیمی داورانی در خصوص وضعیت ارائه وام بانکی به واحدهای تولیدی گفت:برخی از بنگاه های اقتصادی با حجم انباشته ای از بدهی روبرو هستند و شرایطشان به نحوی شده که تولیداتشان دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تزریق منابع مالی بانکی نمی تواند صرفا نسخه ای برای درمان تمامی واحدهای تولید باشد چرا که تکنولوژی های مورد استفاده برخی کارخانه ها از کارایی لازم برخوردار نیست.

پورابراهیمی داورانی افزود:تزریق منابع مالی بانکی به یک واحد تولیدی که تولیداتش از توجیه اقتصادی برخوردار نیست، باعث اتلاف منابع مالی شده و واحد تولیدی را با بدهی بیشتری روبرو می کند که بدیهی است انجام این کار، به صلاح نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، گفت:فعالیت بخشی از واحدهای اقتصادی از توجیه اقتصادی لازم برخوردار بوده اما با مشکل کمبود نقدینگی روبرو شده اند که بطور طبیعی باید این واحدها تقویت شوند.

او ادامه داد:یکی از اولویت های اقتصادی کشور تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی است که از فعالیتشان از توجیه اقتصادی برخوردار بوده و تولیداتشان از بازار برخوردار است تا شرایط بازگشت واحدهای اقتصادی مذکور به چرخه تولید کشور فراهم شود.

پورابراهیمی داورانی گفت :باید توجه داشت تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی کشور عمدتا بصورت استمهال و بروز رسانی وام های بانکی گذشته بوده که بیانگر این است ارائه وام و منابع جدید به سختی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: می توان گفت منابع مالی و پول جدید کمی به واحدهای اقتصادی تزریق شده که این نکته قابل تاملی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم

403

کد خبر: 881799

وب گردی

وب گردی