نظام آموزشی باید بازسازی شود/اجرای طرح‌ مهارت آموزی در دوران سربازی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در دوران تحصیل به دانش‌آموزان گفت: نظام آموزشی ما نتوانسته است در مقاطع مختلف، مهارت‌های لازم را در اختیار افراد قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سلیمان پاک‌سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در برنامه پرسشگر با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی به جوانان، اظهار داشت: یکی از دلایل اجرای چنین طرح‌های مهارت آموزی در دوران سربازی این است که نظام آموزشی ما نتوانسته است در مقاطع مختلف، مهارت‌های لازم را در اختیار افراد قرار دهد.

وی ادامه داد: نظام آموزشی باید بازسازی شده و مهارت‌های مورد نیاز در سن مناسب به افراد ارائه شود‌؛ ضمن اینکه در هر مقطع نیز افراد دارای ویژگی‌های خاص خود هستند.

رئیس سازمان آموزش‌ فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: مهارت‌های شغلی از آن دسته مهارت‌هایی هستند که به تنهایی به یک مهارت فنی خلاصه نمی‌شود، بلکه به مجموعه‌ای از توانمندی‌ها می‌گویند تا شخص با توانایی‌های فردی خود، جامعه‌پذیری شغلی و مهارت پیدا کند و این مهارت‌آموزی‌ها باید در سنین پایین‌تر و زمانی که در اختیار آموزش و پرورش هستند، ارائه شود.

پاک‌سرشت خاطرنشان کرد: موضوعی که از درجه بالاتری برخوردار است، این است که افراد قبل از ورود به دوران سربازی مهارت‌های لازم را داشته باشند، اما در شرایطی که چنین ویژگی‌هایی را نداریم، باید این خلأ آموزشی با ارائه‌‌ آموزش‌های لازم پر شود.

وی متذکر شد: در اجرای این طرح در نظر گرفتن مشوق‌ها کمک زیادی می‌کند و متناسب بودن آموزش‌ها با بازار کار نیز اهمیت زیادی دارد؛ ضمن اینکه باید به کیفیت آموزش توجه کنیم و در پایان سال بتوانیم ارزشیابی از روال اجرای کار داشته باشیم، تا با توجه به این ارزشیابی برای سال‌های بعد هدفگذاری دقیق‌تری داشته باشیم.
706

کد خبر: 881804

وب گردی

وب گردی