پیشرفت  ۶۳ درصدی عملیات ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه

مجری طرح های نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس گفت: با بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه توان تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه گازی پارس جنوبی در مجموع به ۱۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدمهدی توسلی پور با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از این میزان پیشرفت در مدت شش ماه و از زمان اولویت دار شدن این طرح محقق شده است، گفت: پس از تسهیل در پرداخت منابع مالی به پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی از اوایل تابستان سال جاری، تحرک و شتاب قابل قبولی در این طرح صورت گرفته است.

او علت شتاب ایجاد شده در پیشرفت نیروگاه سیکل ترکیبی را تکمیل فرایند ساخت تجهیزات اصلی نیروگاه در کارخانه سازندگان عنوان کرد و افزود: پس از تامین منابع مالی و ترخیص تجهیزات، کار توسعه نیروگاه سرعت مطلوبی گرفت.

توسلی پور با بیان اینکه درحال حاضر تمامی کالاهای مورد نیاز این طرح سفارش گذاری شده است، تصریح کرد: بخش عمده ای از این تجهیزات مربوط به توربین ها و ژنراتورهایی است که پیش از این به محل پروژه حمل شده بود. همچنین کل تجهیزات مربوط به شیرین سازی آب هم توسط سازندگان داخلی تامین شده و پیمانکار مربوطه، کارهای اجرایی و نصب را آغاز کرده است.

به گفته او بخشی از قطعات تحت فشار مربوط به بویلرهای بازیافت حرارتی (HRSG) نیز که وظیفه ساخت آنها برعهده یک سازنده معتبر خارجی بوده، وارد کشور شده و بخشی دیگر نیز از سوی سازنده داخلی در دست ساخت است.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی که در شمول پروژه های سبز در دنیا شناخته می شود، یک طرح کاملاً زیست محیطی بوده و علاوه بر جلوگیری از ورود گازهای آلاینده و گلخانه ای به محیط زیست، از این گازها در چرخه تولید بخار استفاده می شود.

با بهره برداری از این نیروگاه با ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات ، توان تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه گازی پارس جنوبی در مجموع به ۱۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

پشتیبانی از فازهای۱تا ٨، تامین برق پالایشگاه فازهای ٩و١٠، ١٥و١٦، ١٧و١٨، ٢٠و٢١، آبگیرشماره دو منطقه پارس یک ، تامین برق مورد نیاز پالایشگاه های منطقه پارس دو شامل فازهای ١٢، ١٣، ١٤، ١٩، ٢٢ تا٢٤ و آبگیر این منطقه از موارد مصرف برق تولیدی این دو نیروگاه به شمار می رود.

402

کد خبر: 881842

وب گردی

وب گردی